Титлата във Висшата лига, спечелена вчера от Лестър, може да донесе на клуба 150 милиона лири. Изчисленията са на компанията за анализ и маркетинг Repucom.
В тази впечатляваща сума влизат парите от наградния фонд във Висшата лига, парите от предстоящото участие на клуба във Висшата лига, както и очакваните по-високи приходи от продажба на билети и допълнителни услуги на стадиона на Лестър. Много е вероятно спонсорските приходи на Лестър за следващия сезон също да са по-високи.
Тук не влизат парите, които биха дошли от продажбата на някоя от звездите на Лестър.
Спенсър Нолан от Repucom обяви, че Лестър ще запише най-сериозен ръст на фенове в световен мащаб и отбеляза, че клубът е предизвикал истинска революция в социалните мрежи, особено в Тайланд и отделни части на Азия.
Този сезон последователите на страницата на Лестър във Facebook са нараснали с 540%. Най-интересното е, че най-много последователи на Лестър във Facebook има в Алжир - 500 000, което прави 16,7% от феновете на клуба в социалната мрежа. Естествено, това се дължи на изявите на Рияд Марез. Ръст на феновете има и в Тайланд и Италия, откъдето са собствениците и мениджъра на клуба.
В световен мащаб тв аудиторията на мачовете на Лестър се е увеличила с 23%, а това ще доведе повече и по-големи спонсори за следващия сезон.