Малко преди последната победа на Дженсън Бътън миналата година, попитах един от инженерите в неговия тим - Brawn, какво мисли за възможността Фернандо Алонсо да стане пилот на Ferrari.
"Звучи плашещо", беше неговият отговор.
На подобно мнение бяха и още са много хора във Формула 1, тъй като те са наясно колко силен може да стане Алонсо, като съчетае своя талант и амбиция със силата и потенциала на Ferrari.
И впечатляващата победа на Фернандо на старта на сезон 2010 в Бахрейн е първото доказателство, че всички негови съперници има за какво да се притесняват.
Трябва да се уточним, че Ferrari F10 не беше най-бързата кола в Бахрейн и Фернандо най-вероятно нямаше да спечели, ако лидерът през по-голямата част от състезанието Себастиан Фетел с Red Bull нямаше технически проблеми, но посланието, което отправи испанеца, изпреварвайки своя съотборник Фелипе Маса, е пределно ясно.
Шефът на Red Bull Кристиан Хорнър обясни след финала, че на Фетел му се наложило да "внимава за гумите" в обиколките след спиранията в бокса, точно когато Алонсо и Маса бързо догониха лидера, като преди това изоставаха на над 5 секунди от германеца.
Но състезанието се разви по такъв начин, че в хода на надпреварата беше невъзможно да се каже кой точно тим разполага с най-бързата кола. Всъщност, както се очакваше, четирите топ тима се представиха с минимални разлики, силите са доста изравнени.
Със сигурност първото място в квалификацията на Фетел успя да впечатли всички съперници на Red Bull - дотолкова, че един от шефовете на големите тимове ми каза, че е сигурен, че екипът на Red Bull умишлено не е показвал истинските си възможности по време на зимната подготовка. Но пък тогава не трябва да пропускаме и изказването на Люис Хамилтън след финала, който обясни, че "в момента Ferrari е най-силната кола."
Важното е, че след студените и дъждовни зимни тестове, различните програма, криенето и забляждаващите обиколки, в Бахрейн се оказа, че възможностите на автомобилите са невероятно изравнени.
Точно както се очакваше, болидът на Red Bull е най-бърз в рамките на една обиколка - ще гледаме впечатляващи квалификации. И също така, пак напълно очаквано, след като Фетел с лекота натрупа аванс преди спиранията в бокса, двамата пилоти на Ferrari бяха по-бързи с по-твърдите гуми, даващи по-постоянни времена.
Другият важен фактор, който пролича ясно е, че колата на Red Bull е много бърза, но все още не е достатъчно издръжлива. Тимът имаше проблеми с различни технически дефекти в хода на свободните тренировки и в крайна сметка, точно повреда лиши Фетел от победата, като надеждата да отбие атаките на Алонсо и Маса в последните 17 обиколки бързо се изпари.
Двигателите и на двете коли на Ferrari бяха сменени преди състезанието, но Алонсо и Маса стигнаха финала без проблеми, като само за болида на бразилеца имаше някакви притеснения, които обаче той отказа да обясни на пресконференцията.
Въпреки победата на Алонсо, уикендът му в Бахрейн далеч не беше перфектен - в квалификацията го победи Маса, което можеше и да не стане, ако Фернандо не беше допуснал грешка в последната си бърза обиколка. Но, подобно на всички големи шампиони, Алонсо се възползва отлично от забавянето на Маса на старта, изпревари го и се впусна да гони Фетел, след което се възползва от проблемите му и взе победата.
Точно такива представяния на Алонсо притесняват съперниците на Ferrari. Фернандо е безмилостен на пистата и когато му се отдаде възможност той веднага се възползва. Мнозина смятат, че от време на време Маса ще побеждава Алонсо - особено на любимите си писти, "Сахир" е една от тях - но спобността на Алонсо да кара на ръба във всяка една обиколка от всяко едно състезание го прави толкова опасен за съперниците му.
Затова и не се учудвайте на това, което каза Хамилтън за Фернандо преди старта - че испанецът е бил най-трудният му съотборник. Въобще.
Самото състезание обаче беше скучно. Липсата на изпреварвания е притеснителна, особено на писта, където пилотите често се атакуват и изпреварва. Но хубавата новина е, че сезонът ще е оспорван, разликите, особено в челото, са доста малки.
Темпото на Red Bull и Ferrari е много близо, McLaren не са много по-назад, Mercedes също. А и вече най-добрите пилоти са в най-добрите тимове, като единственото изключение е Роберт Кубица, който е в Renault.
Тепърва ще започнем да получаваме отговори на най-интересните въпроси. В Бахрейн Хамилтън победи Бътън, но световният шампион прекара почти цялото състезание зад по-бавни коли, така че не видяхме истинското му темпо.
Една от тези по-бавни коли беше карана от Михаел Шумахер, който до спиранията в бокса не успя да поддържа темпото на съотборника си Нико Розберг. След това успя да събере аванса на по-младия си сънародник, но Михаел е още далеч от блясъка на "предишния" Шумахер.
Според бившия пилот и настоящ телевизионен коментатор Мартин Брандъл, Михаел кара така сякаш е с една или две десети от секундата по-бавен от колата си. А това е странно, защото става въпрос за пилота, който допреди няколко години можеше да се качи във всеки един болид и да го подкара на ръба на възможностите му.
Шуми заяви, че има нужда от време, за да си върне ритъма на каране, но неудобния въпрос е: колко време ще му отнеме това и дали въобще е възможно?
И накрая, не може всички състезания да са толкова скучни като това в Бахрейн.
Но сега е моментът да отбележим два важни факта.
Първо, от 2006 година насам пилотът, който спечели първото състезание в края на сезона става световен шампион.
И второ, четири пъти в последните шест години победителят в Бахрейн взима световната титла.
Но Алонсо сигурно вече е проверил тази статистика.