Легитимирането на юмруците

Докато малоумно се бием около Истанбулската конвенция, един човек беше умъртвен от деца. Видяхме, че други болни деца са системно тормозени от възпитателите си.

Насилието толкова стабилно и естествено е заело позиции в родината, че се е превърнало в нормална реакция - като смеха, като плача или страха.

Свикнахме да ни излизат с бухалки, щанги или крикове от съседните автомобили, за да ни бият, че се бавим на зелен светофар.

Учим децата си да оцеляват в такива ситуации, като мълчаливо навеждат глави и се примиряват - знаем, че няма кой и какво да ги защити.

Слушаме как съседът крещи на жена си, че ще я убие, и усилваме звука на телевизора, за да не чуваме писъците й изпод юмруците му.

"Техни си работи - казваме - няма да се месим, че знае ли човек - може и ние да го отнесем."

Когато влизаме да раждаме децата си, имаме едно на ум, че някоя от акушерките може и да си изпусне нервите и да ги нашамари още новородени - да свикват, че това ги чака. Бием си лекарите, когато идват да ни лекуват, защото "и да не са го заслужили, все някога ще го заслужат".

Пращаме децата си на училище и треперим дали някой съученик няма фатално да ги ръгне с нож, защото нещо у тях го е подразнило.

Молим се дъщерите ни да се влюбват в свестни мъже, които няма да ги пребиват. Надяваме се синовете ни да не се превърнат в насилници.

Така бавно и полека, неусетно почти, отглеждаме новите българи - тези, за които нито един живот не е ценен, ако не е според техните лични правила. Българите, които не говорят, а бият. И убиват...

Убийството на бездомника, извършено от две малолетни момчета преди няколко дни, потъна около новините за скандалите около Истанбулската конвенция. Дори не го регистрирахме подобаващо в социалните мрежи - някакви тинейджъри претрепали един цирей на обществото, какво толкова?! Всеки ден се случва, тук поне убитият не е дете или млада жена.

Някъде се прокрадна и тънкото уточнение, че момчетата, извършили престъплението, са "от определен етнос". Това съвсем тушира възмущението, защото всеки се досеща кой ще да е този определен етнос - същият, от който са всичките проблеми в държавата на белите, чистокръвни и расови българи.

Някъде съзрях и коментар "Чий живот е по-ценен - на две момчета на 14 и 13 години или на един клошар над петдесетте?!"...

Убийството на този мъж обаче е различно. То не е извършено ей така, по "детски", без да си даваш сметка за последствията и без да знаеш, че краят може да е фатален.

Това е дългосрочно, мислено, търсено убийство. Започнало в един ден, но продължило отново два дни след това. Децата, пребили веднъж човека, са се върнали пак - да си го бият отново, да си го довършат. Като чучело или боксова круша, които им принадлежат и са на разположение винаги, когато им е гневно. А то им е гневно винаги. Защото у нас по принцип всички са гневни и на всички им идва да бият наред.

В т.нар защитено жилище, оказа се, болните деца също не са защитени. Този път над тях избиват злостта си онези, които трябва да се грижат за здравето и сигурността им.

Женици на средна и над средна възраст, които сигурно са нечии любящи майки и баби. Които се грижат за някого у дома, съчувстват на героите от сериалите и плачат с тях над злочестата им съдба. Които вероятно ходят на църква, палят свещи за здраве и бог да прости и молят бог да види усилията и смирението им.

Жени, които имат семейства и домове, в които се чувстват защитени. Кой знае всъщност - може и да са от онези една от четири жени, които в собствените си домове са най-малко защитени...

Горещите спорове около ратифицирането на Истанбулската конвенция показват ясно нещо плашещо - насилието у нас е нова, осъзната нормалност. То не само е част от ежедневието ни, но вместо да се борим, ние се съобразяваме с него. Самият дързък отказ от приемането на документ, задължаващ да се създадат механизми за защита на най-уязвимите на насилие, е доказателство за това.

И което е по-страшно - подкрепена от църковната анатема и огнения средновековен отпор на най-голямата лява партия, тази съпротива всъщност легитимира насилието. Защото дава повод на онези, които още тази вечер ще посегнат на жените и децата си, да си мислят, че не правят нищо лошо, няма кой да ги съди и няма кой да ги накаже.

И така тази вечер, в онзи дом, където един мъж ще набие една жена или едно дете, полека ще се възпитат следващата жертва и следващия насилник.

Този, който утре ще пребива болни деца, защото най-после му се е отдала възможност да малтретира и той някого.

Този, който ще убие бездомник, защото животът, тялото и правата на другия са по-малоценни от неговите собствени или му принадлежат. И този, който ще търпи да го унижават, изнасилват и бият, защото ще вярва, че така правят всички и си го е заслужил.

Всички тези хора от недалечното бъдеще на България ще са убедени, че в този живот и на този свят просперира и печели физически най-силният.

Това, скъпи сънародници, е оскъдното мислене на пещерния човек.

#1 Виктория Пенелопова 07 24.01.2018 в 21:43:29

Българите живеят в 2 паралелни свята. Веднъж - правят баница с късмети и целуват внуците си и втори път - шамарят, крещят, обиждат,бутат се, обиждат. Лели с шушлекови якета от комунизма и чичита със зелени дрехи на бивши военни. Веднъж са добри и 2 пъти са зли. Ако ги питаш, няма по-добродушни от тях. И комшиите им мислят така. И те са със същите якета. Ама децата им убиват. Ама и те са добри деца, хрисими, хранят кварталните котки......преди да ги нацелят с прашките. Обществена шизофрения?!? Никой не е този, за който се представя. Както винаги има изключения.

#2 follow_the_cash_flow 25.01.2018 в 09:00:33

Много елементарно манипулативни ви са сравненията. Не може да изтъквате цялото насилие и простащина, като причина за въвеждане на тоталитарни мерки за контрол и диктат на модели на възпитание. Сякаш, ако те са вече били приети, всички жертви на насилието сега не биха били жертви. --- Айде по сериозно. Разберете, че не ви вярват. Нямате авторитет да налагате модели, от които нямате представа какъв ще е резултата. Пробвайте си тези модели изолирано, с вашите си деца, пък ние ще видим и ще решим после ;). Аз лично едва ли ще се наложи да се моля сина ми да не е насилник. Ако въобще имам син, бих се молил да не стане п'дерас. Да може да се реализира финансово, за да може да се реализира като човек (за съжаление това е задължителното условие), да има нормално семейство и деца. --/ Липсата на време, натиска на разходите за консумация - това са нещата които предизвикват стрес, здравословни проблеми, насилие, изпедерастяване, бягство от отговорност в живота чрез търсене на 'джендър' идентичности. Търсене на методи, неосъществените бета мъжки да станат покорни слуги. Най-добре евнуси, или поне покорни пасивни пед*еруги. Както и бягство от решаване на истинските проблеми на обществото и отклоняване на фокус и енергия. ЦЕЛЕНАСОЧЕНО !!!!

#3 citizen z 25.01.2018 в 09:03:43

Да, това с "определения етнос" е поредната глупост. Какъв проблем е да кажат, че тези тийнейджъри са от цигански произход, явно Хелзинкският комитет - г-н Кънев е наплашил органите и те са много внимателни, какво казват и как го казват. Колкото до пре/у/бития мъж, защо цирей, той е жертва на обществото, едва ли е избрал да живее по този начин. В цирей, (те все още са пъпка) може да се превърнат тези деца, оттук нататък те вече имат клеймото на убийции и предвид социалната им среда ще тръгнат по наклонената права.

#4 citizen z 25.01.2018 в 09:12:07

"Оф стига с тоя клошар, един паразит по—малко. Точно тия се качват по автобусите, смърдят, досаждат с просия и загрозяват градската среда. С нищо не са по различни от бездомните кучета.", Сheung, като малък/ка да не са те изпускали на главата ти?

#9 mrynmryn 25.01.2018 в 10:39:39

Не на насилието над жени! Не на третия пол! )) Това, че си против концепции като "трети пол" не те прави насилник! Не е толкова сложно за разбиране това )

#11 Lucius 25.01.2018 в 12:21:28

Абсолютно съм съгласна с коментара на Гризли! Омръзна ми вечно да ни изкарват най-пропадналите, най-агресивните, най-простите! Модерно ли е или се прави целенасочено - това се питам аз! Насилие има, имало е и ще има, независимо в коя държава си. Аз лично съм тотален пацифист и мечтая за едно общество, в което Доброто винаги побеждава, а Зло няма, но, уви, си давам сметка, че това е утопия. До сега не сме съумели да го осъществим- нито в БГ, нито в САЩ, нито в Русия. Разбира се, че действията на тези две деца, са повече от осъдителни, те се ужасни и отвратителни. Разбира се, че е отвратително да биеш жена си (или мъжа си, че и такива случаи познава историята!!!). Да не мислите, че в Испания, където има най-много жертви на домашно насилие - жени, им е лесно. Ама никой не е тръгнал да говори, че испаниците, като цяло, за нищо не стават, каквато теза лъха от тази статия! И, освен това, смятам, че има огромно значение, че тези деца са от "по-специален" етнос!

#14 паяка 25.01.2018 в 15:44:17

Шамаренето на чужди деца , когато отговаряш за тях, не е новина. При това го отнасят и не само "ничии" деца по интернати. Някога в т. нар. добър соц , бях на пионерски лагер в Сочи в СССР с голяма група други добри деца на още по-добри родители. За това, че не спях следобяд ( а бях на 13 години, как ще спя, бе!?) луда наша отговорничка българка ме зашамари . Шамарена съм и от баща на моя приятелка ( всички 8 момичета от стаята го отнесохме ), с която бяхме на лагер в Обзор, а той беше дружинен ръководител ли, що ли, нещо като комендант на лагера, защото не ходехме в строя, връщайки се от поход в планината. Удри, таа мачка не е наша!

#17 jens xp 26.01.2018 в 09:15:42

Още колко дни ще стои тук тази статийка? Тази глупачка вече е втръснала на всички, ама не се изморява. Тотална творческа импотентност.

#23 Nenimir 26.01.2018 в 23:56:42

Това, че доста от коментиращите не намират че имаме проблем с насилието е трагично. Склонни сме по дребнав повод да скачаме да се бием, признак на ниско самочувствие и неспособност за решаване на проблемите с дискусия (ниска култура). И както обикновенно, има някой по зле, какви са тия да ни кажат. Следващият път когато някой дебилен мутрафон ви счупи тиквите, защото не сте му отстъпили място в бързата лента, не се оплаквайте!

#24 follow_the_cash_flow 27.01.2018 в 10:05:39

Да, имаме проблеми с насилието и те са породени от съвсем други причини. И спрете да налагате джендър идеологията като решението, както и да поляризирате, че който не е с вас е против вас. Не сме малоумни. По скоро вие приличате на фанатизирани такива. --- Джендър идеологията е една теория, недоказана и нетествана във времето, която предлага възможен (от много други) модел. Модела е Незадължителен и не безрезервно приеман от всички психолози и социолози ;). Ако искате да сте бета тестери - експериментирайте с модела на ваш гръб. Оставете обществото да види последствията и да прецени след минимум 10 години ;). Реалната работа по отношение на насилието почва от оптимизиране на текущото законодателство, и примерно - построяване на кризисен център за жени. Въобще, работа на терен и по същество. Идеологии се налагаха в един друг период, преди 1989 ;)

#27 Папърдак 27.01.2018 в 18:08:37

Не се учудвам че Паяка е затъпяла прогресивно след като са я шамарили. Другото обяснение за налудността и е че шамарите не са и помогнали да стане човек , па и не е потърсила спешна психиатрична експертиза.

#28 Папърдак 27.01.2018 в 18:13:14

Простотия Пенислепкова ти по рождение ли си си прозда или и теб някой мъж ти е пердашил кухавелката като на Паяка?

#29 Папърдак 27.01.2018 в 18:27:31

На такъв самотен житен бегач като Деоина не му трябва някой да го дърля по кратуна ! Той си е природно ударен като недоразумение! Крякащ Жабок от РБ !

Новините

Най-четените