Кошмарът "Близка среща с КАТ"

МВР има проблем. Много сериозен проблем. И той не е свързан с парите за кубинки и фуражки, с политическия натиск или с тормоза от криминалния контингент.

Проблемът на МВР е, че явно толкова рядко си върши работата, че дори когато по случайност предложи смислена идея, тя се посреща от публиката с подигравка, ругатня и тотално презрение към "ушевите" - по задължение.

Прост пример: дивото обществено възмущение от анонса, че служителите на "Пътна полиция" ще връчват електронни фишове за нарушения, издадени на името на някой от пътниците в автомобил, спрян за проверка.

"Абсурд", "Полицейска простотия", "Утре и по кръчмите ще тръгнат да събират глоби", "А тест за девственост няма ли да правите?!" - това е само кратка представителна извадка от коментарите, с които форумните философи реагираха на "новината".

А новина на практика няма: по закон всеки гражданин е длъжен да предоставя документите си за самоличност, когато са поискани от униформен полицай, показал легитимация. Няма никакво значение дали гражданинът се намира зад волана на автомобила си, дали е полегнал на задната му седалка или се разхожда пеша по тротоара пред дома си.

Единственото "ново" в случая е, че катаджиите ще могат да разпечатват в патрулката електронните фишове за стари пътни нарушения и да ги връчват на място на задължените лица - вместо, както досега, квартални полицаи да облитат адреси като пощенски гълъби или препоръчаните писма на МВР да се връщат без обратна разписка.

Всеки засечен нарушител на пътя е длъжен да плати глобата си или да изтърпи наказание. Който не е съгласен с наказателното постановление - може да обжалва в съда. Може и сам да проверява в НАП дали не дължи пари за пътно нарушение, за да не се "изненадва" неприятно при проверка.

Дребните скатавки до изтичането на 2-годишната давност не са нито повод за гордост, нито основание за вой срещу "полицейското насилие", нито превръщат дребния тарикат в "гражданско общество".

Защото дребният тарикат, който е свикнал да минава с 200 км/ч и вдигнат среден пръст пред камерата, утре ще помете човек на пешеходна пътека и няма да си направи труда да спре.

Честно казано, изглежда малко смущаващо, че се налага да се припомнят елементарни правила.

Но е много показателно - самата мисъл за евентуална близка среща с пътен полицай предизвиква ужас и гняв у хора, които дори нямат повод за притеснение.

Толкова за "уважението" към закона, и за "доверието" към пагона.

Заслужено е - не само заради редовния рекет "за почерпка" на пътя и дебненето "на гюме", от храстите. Напълно целенасочено КАТ се превръща в приходна агенция, вместо да си върши задълженията за превенция на пътни инциденти.

Не с милиони левове, а с дребна съобразителност можеше да бъде избегнат адът от АМ "Тракия" в сряда сутрин - ако някой се беше сетил да мобилизира извънредни патрули на "Пътна полиция", след като от 5 дни гори пожар на 50 км от София и очевидно създава риск за трафика по магистралата.

Да, МВР има проблем с доверието. Докато този проблем не бъде решен - безсмислено е униформените да блокират площадите в центъра на столицата с протести заради ниските заплати. Скоро няма да събудят съчувствие у никого.

#3 mirodes 06.07.2017 в 06:12:09

А някакви доказателства ще дадете ли, за това, което твърдите, че имало 5 процента разкриваемост на престъпленията? Защото от публикуваните официални данни на прокуратурата за 2016г има 97,5 процента осъдителни присъди и близо 35 хиляди осъдени само за една година.И 98 процента от тези дела са разследвани от полицията. Само за пример-заради случилото се на гарата в Кьолн е имало подадени 1223 жалби за изнасилвания, блудства и грабежи в немската полиция.И само 27 престъпника са осъдени.

#4 conscience 06.07.2017 в 09:36:13

"Превръщането на КАТ в приходна агенция" (вместо да прекарват ученици по пешаходните пътеки) е едно меме-клише, от типа "лепене на стиропор по панелките", с което се дискредитира функцията на пътната полиция. А тя е, чрез наказанието (приход), да възпитава шофьорите и да си призная честно, това е една от малкото схеми, които съм виждал, че работят. Иначе модерните хора сме станали такива дебили, че очакваме при първите капки дъжд някой да ни асистира. Аз лично не желая да плащам за ескорт на слаби шофьори - нека застрахователните компании се оправят - регистри на шофьори, различни цени спрямо различните шофьори и т.н. - идеята е, да плащат дебилите, а не всички ние.

#5 паяка 06.07.2017 в 09:47:39

Миналогодишна случка с участието на полицията. Актуално и днес. http://binar.bg/47412/chelen-sblsk/

#8 паяка 06.07.2017 в 12:09:49

Една от причините да проверяват пътниците в колата е, че е възможно те да са незаконно пребиваващи в държавата, които шофьорът да е качил на автостоп или да е участник с трансфера им. Така че, точно по тоя пункт не би трябвало да има спор.

Новините

Най-четените