Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

КЗК разреши на Нова телевизия да купи Канал 3

Това няма да доведе до установяване или засилване на господстващо положение, което да засегне ефективната конкуренция на пазара на телевизионна реклама, разпространение, интернет реклама и радио реклама, установила КЗК Снимка: NOVA Broadcasting Group
Това няма да доведе до установяване или засилване на господстващо положение, което да засегне ефективната конкуренция на пазара на телевизионна реклама, разпространение, интернет реклама и радио реклама, установила КЗК

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е разрешила на "Нова Броудкастинг груп" да купи няколко телевизионни канали и радиа, съобщава на сайта си антимонополният орган.

В сделката влиза покупката на тв каналите "Канал 3", THE VOICE и Magic TV и радиостанциите "Веселина", "Витоша", Magic FM и The Voice.

Проверка на КЗК е установила, че сделката ще окаже влияние върху пазара на телевизионна реклама, разпространение, интернет реклама и радио реклама.

"Въз основа на извършената оценка Комисията прие, че концентрацията няма да доведе до установяване или засилване на господстващо положение, което да засегне ефективната конкуренция на горепосочените пазари. Следователно, същата не би могла да породи антиконкурентни ефекти на посочените пазари и следва да бъде безусловно разрешена", пише в становището на КЗК.

Нова телевизия и медиите в групата бяха придобити от братята Кирил и Георги Домусчиеви преди година и половина срещу 185 млн. евро. Кандидат за групата бе чешкият милиардер Петр Келнер, но КЗК отказа да одобри сделката с мотив, че "Нова броудкастинг груп" АД притежава значителен пазарен дял в телевизионно разпространение и между 40% и 50% от рекламния пазар на база стойност.

"Значителният брой средства за масова информация, с които ще разполага обединената група, ще ѝ даде съществено предимство пред останалите участници, предоставящи медийни услуги", пишеше тогава в решението на КЗК.

В портфолиото на "Нова Броудкастинг Груп" досега влизаха седем телевизионни канала. Компанията е най-големият участник на онлайн пазара в страната, достигайки до около 75% от хората, използващи интернет в България. В нея работят 650 души. Наскоро бе приключена и сделката, в която групата увеличи до 100% дела си в "Нетинфо", където влизат сайтовете DarikNews.bg, Vesti.bg и Gong.bg.

Самият Келнер в момента е в процедура по закупуване на бизнеса на СМЕ в региона, който включва "bTV Медиа Груп", припомня Money.bg.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените