Русе и Велико Търново ще бъдат свързани с магистрала, която ще поеме интензивния трафик на тежкотоварни камиони от Дунав мост, съобщи строителният министър Лиляна Павлова, която участва в парламентарния контрол.
Първоначално плановете бяха двата областни центъра в Северна България да бъдат свързани със скоростен път, а не с магистрала. Трасето ще струва около 870 милиона лева и ще е с дължина от 110 километра.
Предвижда се строителство на виадукти, пътни възли и обход на Беленския баир край град Бяла.
За бъдещата автомагистрала са предвидени 4 млн. лв. в бюджета на пътната агенция. Проектът е сред подадените за финансиране по плана „Юнкер", но ще се преговаря и с Европейската инвестиционна банка (ЕИБ).
Възможността е строежът да се включи в бъдещата програма "Европейски транспортни коридори", която се предвижда да замени сегашната "Транзитни пътища V", финансирана от банката.
Пътят Велико Търново - Русе е част от европейския транспортен коридор 9, който е сред приоритетните трасета на Европейската комисия, напомни министърът.
В началото на година Павлова обеща през 2015-та да бъдат построени 120 км магистрали- изцяло магистрала "Марица" и отсечки от магистрала "Струма"., 44 км първокласни шосета и 300 км рехабилитирани пътища от първи, втори и трети клас.
В първия мандат на ГЕРБ имаше идея да се строи скоростен път от Русе до Свиленград с катарско финансиране, след като първоначално участваше и Турция, но се отказа.