Социалната мрежа Facebook ще улесни онлайн търговията, като даде на потребителите възможност за директна покупка от страници на търговци и производители. Това ще се случва чрез новата секция Shopping, а за услугите ще има друга нова секция - Services. Така компанията иска да се позиционира като „най-доброто" онлайн решение за бизнеса.
По този начин кафенета, йога студиа, художници, бутици и всякакъв род дребни и средни компании ще могат реално да получават поръчки от харесалите страниците им, а не само like-ве и споделяния. Да, може да купите билет за концерт или да запазите час при фризьора.
Според анализатори това е най-сериозната промяна в ползва на търговците, при това с обещания новите функционалности да бъдат напълно безплатни за тях.
Досега в 11-годишната си история, Facebook се отнасяше към дребния бизнес като затънтен сектор, чийто потенциал евентуално да бъде използван в бъдеще. Ето че това време дойде. Комуникацията между търговец и клиент ще бъде улеснена чрез бутони за разговор (Call Now), съобщение (Message) или друга форма на контакт (Contact Us).
Комерсиалните страници набъбнаха и вече почти всеки творец или производител, независимо от бранша и големината, води маркетинг във Facebook - било с обикновени или спонсорирани постове, било с купуване на реклами.
Към момента броят на бизнес страниците е 45 милиона.
Двете нови секции в момента са в изпитателен период, но е почти сигурно, че социалната мрежа ще ги въведе. Освен мобилни страници и персонализирани приложения за потребителите, те ще съдържат възможност за потребителски ревюта.
Социалната мрежа обмисля и по-генерална промяна в администрирането на бизнес страници, тъй като досега те трябваше непрекъснато да генерират съдържание, за да бъдат забелязвани от потребителите. Философията на Facebook е ясна - предимство имат личните постове, снимки и т.н., изобщо хората, които го използват като публичен дневник.