"БГ радио", "Нова", Energy, "Радио 1", "Радио 1 Рок", "Вероника" и радио и телевизия City вече имат нов собственик, пише "Капитал".
Купувач по сделката е регистрираната през март "Фреш медиа България" АД, която преди дни придоби 100% от дяловете в българските дружества на ирландската медийна компания Communicorp Group.
Ирландците бяха привлечени на българския пазар по време на бума на радиорекламата у нас още през 2004 г., когато закупиха всички радио активи на Metromedia International Inc. (MII) в България срещу сумата от 14.25 млн. долара.
Сегашната сделка се оценява на 5.4 млн. евро - над два пъти по-евтино от сумата на закупуване на радиостанциите.
Причините затова са свитите пазари за радио реклама. Пазарът там така и не се възстанови до нивата си отпреди икономическата криза като в електронните медии той е почти изцяло узурпиран от телевизиите, посочва изданието.
Това е последната крачка на Communicorp Group за изтеглянето им от пазарите в Източна Европа. Между 2012 и 2016 г. постепенно ирландската радиогрупа продаде всичките си активи в Унгария, Украйна, Чехия, Естония и Латвия. Целта е да се съсредоточат върху бизнеса си във Великобритания и Ирландия, където групата притежава 8 радиостанции и добър пазарен дял.