Българското издание на The Economist - световноизвестното седмично списание за политика и бизнес - излиза на медийния пазар от 14 ноември.
Главен редактор е Александър Станчов - син на дипломата и бивш министър на външните работи Иван Станчов.
Александър Станчов се занимава с журналистика от 16 години, като има опит с медии в САЩ, Великобритания и Франция. Станчов е работил в лондонския офис на Bloomberg News и е бил главен редактор във френската новинарска телевизия France 24.
"The Economist е стандарт за обективна и неутрална медия. При нас няма ляво и дясно, за нас важното е да анализираме бизнеса зад всичко, което се случва. Смятаме, че ще успеем да освежим българския читател", казва Станчов пред Webcafe.bg.
Той споделя, че наблюдава колко трудно е за читателите да се ориентират в оценките, които правят българските медии заради скритите интереси и склонността към пристрастен прочит на събитията.
"Ще видите министър-председателя Бойко Борисов на корицата на първия брой", споделя главният редактор и веднага провокира интереса, като подчертава, че зад него се крие "история с неочакван обрат".
Списанието ще разчита на екип от свои автори, но ще има и привилегията да използва всички ресурси на световния бранд. През следващата седмица ще стартира сайт към печатното издание, който ще предлага както статиите от списанието, така и новини.
"Ивайло Цветков - Нойзи ще бъде колумнист на българския The Economist, като ще можете да четете и коментари от гост-автори", споделя главният редактор и добавя: "Ще видите имената на журналистическия екип в началото на списанието, но статиите няма да се подписват. За нас историята е по-важна от човека".
Защо сега?
"А защо не?", отговаря с усмивка Александър Станчов и твърди, че е оптимист за бъдещето на The Economist на българския медиен пазар, защото вижда, че "огромното мнозинство от читателите на вестници и списания се умори да чете статии със сензационен привкус".
Не всичко е пари и политика в The Economist, държи да отбележи главният редактор, който с удоволствие разказва за рубриката "Exit" - изходът от тежките новини към статиите за хранене, спорт и лайфстайл.
Издателите си поставят за цел да го превърнат в масово и достъпно списание, което ще налага стандартите на сериозната журналистика.
Списанието ще излиза всеки петък на цена от 1,99 лв.