Глобалната медийна група Dentsu Aegis Network създаде индекс, който подрежда държавите в света според влиянието на дигиталната икономика върху обществата.
Изследването показва какво е нивото, на което страните са успели да изградят икономика, способна да работи за всички граждани, като мери три основни показателя: динамика на развитието, доверие и ангажираност.
Резултатът показва, че на върха на индекса за 2018 г. се позиционират Великобритания, САЩ и Китай, като всяка страна показва високи оценки по различни показатели.
За британците например най-висок е ръстът на приобщаване на гражданите към дигиталната икономика. В САЩ е отчетен високата динамика на развитието на технологиите и вграждането им в икономическия живот.
Въпреки предварителните очаквания обаче се оказва, че хората в световен мащаб не са много оптимистично настроени за бъдещето на дигиталната икономика.
Ето какво показват данните от допитванията до 20 000 респонденти от цял свят:
1) Хората са като цяло песимистично настроени за потенциалните възможности за работа в дигиталната икономика
Графиката показва процента на хората, които са съгласни, че възникващите цифрови технологии - изкуствен интелект, роботика - ще създадат работни места през следващите 5-10 години)
2) Вярата в способността на дигиталната икономика да помогне за справяне с обществените проблеми е като цяло ниска
Графиката показва процента на хората, които са съгласни, че дигиталните технологии ще помогнат за разрешаването на най-належащите проблеми в света - бедност, болести, екологична деградация
3) Хората не вярват, че образователната система върви в крак с изискванията на дигиталната среда
Графиката показва процента на хората, които са съгласни, че образователната система (училище, колеж, университет) им е дала необходимите технологични познания
От Dentsu посочват, че за да се избегнат потенциалните негативни реакции срещу развитието на технологиите, се изискват действия както от страна на бизнес елита, така и от политическия елит.
Докладът идентифицира три ключови области, на които трябва да се обърне специално внимание: подобряване на дигиталните умения и осигуряване на дигитално образование, обезпечаване на работни места, които да развиват дигитални таланти и повишаване на прозрачността при използването на личните данни.
Работните места и уменията на служителите са дефинирани като сериозен проблем, а изследването сочи, че работодателите не успяват да използват пълноценно дигиталните умения на своите служители.
Дигиталната икономика има значителни последици и върху брандовете, които трябва да търсят изграждане на доверие чрез по-голяма откритост и същевременно да използват данни, за да сервират максимално уместни послания и съдържание, продукти и услуги, които биха имали положителното емоционално въздействие върху тяхната целева група.
От ключово значение е брандовете да поставят обществената цел в основата на всяко тяхно предложение.
Публиката им трябва да разбере ясно как марката допринася за обществото, което от своя страна ще спомогне за изграждането на по-високо доверие в процеса на превръщането им в дигитален бизнес.
Посланието, което докладът отправя към големия бизнес е, че компаниите трябва да направят по-голямо усилие, за да демонстрират ползите на дигиталната икономика за обществото и хората, които са част от него, а не единствено икономическите или финансови ползи от припознаването на дигиталната икономика в техните процеси.