60% от българите не одобряват естетическите корекции във външния вид, показва проучване на социологическата агенция "Тренд".
Проучването е проведено по поръчка на "24 часа", осъществено е между 5 и 12 юли чрез полустандартизирано интервю лице в лице сред 1005 пълнолетни души.
Резултатите показват още, че 74% от анкетираните са на мнение, че съвременните жени прекаляват с естетичната намеса. 62% не смятат, че на младите не трябва да се позволява естетическа намеса във външния вид.
Според данните от проучването има поколенческо разделение по тази тема, като по-възрастните са по-консервативни що се отнася до процедурите по разкрасяване.
56% от дела на допитани във възрастовата група 18-29 години са заявили, че одобряват естетическите корекции, като процентът е по-голям при жените, отколкото при мъжете (30% от жените и 26% от мъжете ги одобряват).
76% от хората са заявили, че естетическата хирургия е наложителна само за популярните личности, докато 15% не споделят това становище.
76% са и хората, които са съгласни с твърдението, че "От естественото по-хубаво няма".
Само 35% от анкетираните са на мнение, че корекциите във външен вид правят жените по-красиви, докато 52% не споделят това мнение.
60% от анкетираните заявяват, че козметичните интервенции правят жените еднотипни, като това впечатление е по-силно при мъжете.
Едва 16% от българите казват, че биха променили нещо във външния си вид. 80% казват, че искат да запазят външността си такава, каквато е. При анкетираните до 29 г. е най-голям делът на хора, които биха прибегнали до козметични интервенции, като този процент намалява прогресивно с възрастта.
Уголемяването на устните е процедурата, която среща най-силно отрицателно отношение - 78% от анкетираните са заявили, че не я харесват. Следват корекцията на носа - със 74% неодобрение и уголемяване на гърдите - с 63% отрицателно отношение.
76% от хората в проучването смятат, че фолк певиците налагат критериите за красота на съвременното българско общество. 56% заявяват, че критериите са наложени от световните звезди, а 37% посочват инфлуенсърите като образи, налагащи стандартите за външен вид.