Политиката на БДЖ за връщане на пътниците във влаковете ще включва подобряване на хигиената във вагоните, по-бърз интернет и вино във вагон-ресторантите.
Това обяви транспортният министър Николай Събев на блиц контрола в парламента.
Събев заяви и че жп транспортът ще е приоритет за правителството. За тази година е планирана подмяна на вагони и мотриси.
Министърът коментира и сливането на "БДЖ Холдинг", "Пътнически превози" и "Товарни превози" в Национална компания "Български държавни железници". Според Събев обединяването ще увеличи печалбите на влаковите превози.
"Убедени сме, че когато това се случи, ще имаме добра тенденция към края на 2023 г., а в началото на 2024 г. железниците ще излязат на капиталовите пазари. Няма как държавата ни да отговори на исканията по Зелената сделка, ако железниците ни останат с толкова нисък пазарен дял", категоричен е ресорният министър.
В същото време генералният директор на БДЖ проф. Йордан Мирчев допълни, че националните железници са на загуба с 421 милиона лева за последните 20 години.
"Наследството е с огромни дългове, лошо управление на финансите и на товарните превози. БДЖ се е превърнало в структура, от нас изтичат кадри и отиват в частния сектор", казва генералният директор на БДЖ пред Bulgaria OnAir.
Той допълва и че локомотивите са в много лошо техническо състояние, а 47% от товарните вагони трябва да бъдат ремонтирани.