Искате ли ансамбъла по художествена гимнастика на бала си?

Искате ли да получите VIP покана за генералната тренировка на националния ансамбъл по художествена гимнастика преди световното първенство? А до бала да ви откара влогърът Крис Захариев или да бъдете част от таен концерт на музиканта Venzy? Това са само част от предизвикателствата, които те обещават да изпълнят като част от инициативата „С тениска на бала" (#steniskanabala).

За двайста поредна година Мото-Пфое провежда своята кампания, с която да подпомогне младеж в неравностойно положение. Ако допреди няколко години са набирани средства за пълноценно изживяване на абитуриентския бал, то в последните три години фокусът на кампанията се измества по-напред във времето и средствата се събират за продължаване на образованието.

„Решихме, че това да осигурим една или две вечери на децата не е достатъчно и затова стартирахме идеята „с тениска на бала", за да можем да осигурим качествено образование или квалификация на тези деца, така че те да могат да се включат в обществено-социалния живот на България като достойни граждани", каза управителят на Мото-Пфое Атанас Фурнаджиев при откриването на тазгодишната кампания.

За последните три години инициативата е събрала 204 000 лева, раздадени в 101 стипендии.

Тази година партньори на кампанията са момичетата националният отбор по художествена гимнастика, влогърът Крис Захариев и изпълнителят Venzy. В периода на инициативата за набиране на средства тази година, те ще изпълняват различни предизвикателства. Тениската, която носи всеки от тях, има панделка в различен цвят - синя, червена и черна. В зависимост от броя продадени тениски от съответния цвят, Крис, Venzy и златните момичета ще изпълнят различно предизвикателство.

"Аз ще изпълнявам много екстремни мисии и предизвикателства - например да танцувам балет в центъра на София, или да се срещна със своя най-голям страх - змиите, всичко това в името на тази невероятна кауза", каза Крис Захариев.

Според Venzy най-важното е това, че парите, които се събират, отиват за обучение, защото балът е само една вечер. "Моят костюм, за който немалка сума пари дадоха родителите ми, а не бяха от най-богатите, след тази вечер повече никога не го сложих и това е сума пари, която спокойно можеше да отиде за един-два семестъра на някое дете. Сега вече мисля така", каза той.

Инициативата на „Мото Пфое" за подпомагане на деца съществува от 20 години. С времето обаче тя се променя. В началото средства се събират чрез благотворителни модни ревюта, но през 2013 година друго се оказва двигател на идеята - група абитуриенти от сръбския град Пирот се отказват от скъпите рокли, за да наберат средства в помощ на деца в нужда. „Мото Пфое" се вдъхновява от идеята и решава да подеме инициативата в България.

През 2015 година с тениска на бала отидоха 1200 абитуриенти, а за образованието на младежи-сираци бяха набрани над 90 000 лева. В сайта на кампанията можете да получите повече информация как да участвате.

Новините

Най-четените