Дни преди коледните и новогодишните празници туроператорът "София тур и Холидей" ЕООД обяви, че прекратява дейността си.
"След като разплатихме стари задължения към партньори, изпадаме в несъстоятелност и не можем да изпълним предстоящите пътувания", се казва в съобщението на туроператора.
Спешна проверка на Министерството на туризма показала, че компанията има валидна застраховка "Отговорност на туроператора", сключена само преди дни - на 11 декември 2017 г., със ЗАД "Алианц- България". Тя влиза в сила от 00:00 часа на 12 декември 2017 г. Предишната полица на туроператора е била с "Групама застраховане" ЕАД.
Екип от Министерството на туризма влиза в централния офис на дружеството в София. Експертите ще изискат пълна справка какви са поетите ангажименти от "София тур и Холидей" към туристи за предстоящите празници и има ли продадени пакети за следващи периоди.
Министърът на туризма Николина Ангелкова настоява за спешна среща с управителите на туроператора и с представител на застрахователното дружество, за да се гарантират интересите на клиентите. Според информация от самия туроператор покритието на застраховката им е за 1 млн. лв. според подадената към Министерството на туризма информация за полицата, лимитът на обезщетението е за 450 хил. лв.
В Министерството на туризма днес е постъпило едно обаждане от клиент, че от два-три дни на телефоните в офиса на туроператора не отговаря никой.
Съобщението за прекратяването на дейността след 19 години на пазара.
Освен това в текста се отправят обвинения към няколко компании и организации, сред които и Министерството на туризма, които според ръководството на туроператора са довели до сегашната ситуация.
Според посланието на туроператора основна причина за фалита на компанията са клевети, че й е отнет лиценза. Оттам също така обвиняват министрите на туризма Стела Балтова от служебния кабинет "Герджиков" и Николина Ангелкова от сегашното правителство, които не съдействали навреме за опровергаване на слуховете.
Всички обвинения могат да бъдат видяни на сайта на компанията, на който освен съобщението в момента не се вижда нищо друго.
Има и напътствия към клиентите, които са купили екскурзии за предстоящите празници, как да си получат парите.
За фалита на тази туристическа агенция могат да съжаляват единствено измамените клиенти, а всички, които биха били евентуално техни бъдещи клиенти - само да се радват. Ниско качество на услуги, отвратително просташко отношение, липса на коректност и все от този род. В писмото им може и да има някои верни неща, но те не са по-добри от обвиняваните от тях герои. Въобще в този бранш, както предполагам и в много други, които не познавам така добре, е пълна гадост. Ако съм клиент никога не бих пътувала с българска туристическа агенция.