Комисията за защита на потребителите проверява заведението в Кранево дали наистина е начислило такса "желание на клиента", съобщи председателят на комисията Димитър Маргаритов пред БНТ.
"Ако се установи, че действително е начислена такса "желание на клиента" това само по себе си е нарушение, защото и самият търговец признава, че клиентът не е уведомен, че такова нещо ще му бъде начислено допълнително", обясни Маргаритов.
КЗП са изискали от търговеца извадка от фискалната памет, за да се види, че действително е начислена тази такса. По Закона за туризма санкцията за подобно нарушение е от 500 до 3000 лева.
"Житейската логика навежда на това, че за нормално желание даден продукт да бъде обработен по малко по-специален начин не се налага да се правят допълнителни разходи", коментира Маргаритов.
Според него в рамките на нормалния комплимент на заведението би могло това да бъде направено без никакъв проблем.
"Извършихме проверка в този обект на принципа "таен клиент". Нашите колеги са поискали да бъдат обработен по по-специален начин някои от поръчаните от тях ястия, но такава такса не им е била начислена", каза още председателят на КЗП.
За скандала се заговори в петък, когато възмутен клиент на ресторант в Кранево публикува снимка от сметката, която е платил, в социалните мрежи.
"Днес ми се случи нещо невероятно ! В тази кръчма в Кранево таксуват препържването на лука като желание на клиента за 2 лв. Боже то килограм лук не струва 2 лева хахаха...ПАК ОБИЧАМ БЪЛГАРИЯ !", написа Владислав Славов под снимката на касовия бон.