Столична община опроверга "Спаси София" за новите трамваи

От гражданската инициатива "Спаси София" алармираха, че два от новите трамваи Pesa Swing са задържани в трамвайно депо и се разглобяват за резервни части.

Според тях от 25 закупени трамвая с тази марка само 19 излизат ежедневно по трасетата си, четири обикновено стоят в депо, а два са напълно спрени от движение. Именно спрените от движение мотриси се използват за резервни части за подвижния състав, допълват на Facebook страницата си от "Спаси София".

На снимките в поста им е показан трамвай Pesa, който е със свалени фарове от едната страна, както и с премахнат дисплей във ватманската кабина.

Същевременно мотрисите Pesa са единствените трамваи в София, оборудвани с климатик, и едни от малкото нископодови трамваи подходящи за хора с увреждания, трудноподвижни и майки с детски колички.

От Столична община обаче категорично отхвърлят обвиненията на "Спаси София.

"Категорично не отговарят на истината разпространeните в социалните мрежи твърдения, че части от новите трамваи ПЕСА се монтират на стари трамвайни мотриси. Това е технически и практически напълно невъзможно, тъй като става дума за трамваи от различно поколение", се казва в позицията на Столична община.

"Не отговарят на истината и твърденията, че в движение са само 19 от новите трамваи ПЕСА – 23 са трамваите в движение. При два трамвая е установен технически проблем при ходовата част. Рекламацията е заявена и приета от производителя ПЕСА , като се доставят безплатно в завода на производителя в рамките на 5-годишната гаранция за този тип части", пишат още от общината.

"Публикуваната към същите неверни твърдения снимка е на един от тези два трамвая. Докато се изчаква заявената за доставка част, от трамвая е свалена маска и поставена на катастрофирал трамвай от същия модел. Целта е именно да не бъдат спирани от движение нови трамвайни мотриси, които са климатизирани и комфортни за пътниците. „Столичен електротранспорт“ има сключен договор за доставка на резервни части за трамваи ПЕСА, като е заявена и т-нар. маска, повредена в следствие на ПТП. През тази година Столична община закупува още 13 нови трамвая и това е част от цялостната политика за модернизация на градския транспорт и повече удобства за пътниците", допълват още в съобщението от общината.

През януари месец тази година стана ясно, че до края на 2019 г. трябва да бъдат пуснати в движение още 13 трамвая с полската марка Pesa, които ще струват на столицата 45 млн. лева.

Цената на един трамвай е 3,3 млн. лева, а остатъка от сумата би трябвало да бъде отделен за поддръжка и резервни части.

Мотрисите трябва да са в София до края на октомври 2019 г. и веднага да бъдат пуснати в експлоатация. Те трябва да обслужват линия 5, която се движи от Княжево до Съдебната палата.

Проблем обаче остават и старите релсови пътища, които неизменно нанасят щети по мотрисите, тъй като ремонтът на трасето по бул. "Цар Борис III" беше отложен.

Заради скандала с ремонта на ул. "Граф Игнатиев" Джи Пи Груп категорично отказа да се заеме с реновирането на релсовия път.

В резултат на това цялата обществена поръчка беше прекратена.

Новините

Най-четените