Българинът купува стари и замърсяващи коли

Близо 70% от автомобилите в България са над 16 години, а 40% са произведени преди повече от 20 години. Това показва изследване на автомобилния парк, подготвено от консултантската фирма Тим Вижън България.

С помощта на аналитичния софтуер Tableau и информация от Портала за отворени данни от компанията са успели да установят, че дела на новите автомобили до 10 години е малък - едва 11%.

Цели 51% от превозните средства у нас са с дизелови двигатели - гориво, което в последните години се смята за един от основните причинители на замърсяването на въздуха.

Неслучайно големите градове в Европа масово предприемат мерки за ограничаване движението на дизелови автомобили.

Вероятно най-изненадващото откритие е, че общият брой на превозните средства в България плавно намалява през последната година.

Най-разпространената марка коли у нас е Volkswagen - 473 хил. броя, следвана от Opel (385 хил.) и Mercedes (276 хил.). Други популярни марки са Ford, Peugeot, Audi, BMW, Fiat и Citroen - от всички тях има по над 100 хил. броя.

Анализирайки данни от множество файлове, софтуерът изгражда цялостна картина на българския автопарк по възраст на автомобилите, по градове, по марки, включително възрастови групи за съответната марка, както и по тип на горивото.

#1 Nenimir 29.06.2017 в 21:14:38

Почти всеки ден гледам огроните опашкипред КАТ за регистрация на автомобили внос, трудно ми е да повярвам че броят на автомобилите намалява. Зпадните производители като Ауди,БМВ, Тойота наложиха дизелът като нов и прогресивен тип двигател. По нататъшни коментари по тази непълноценна статия, макар и засягаща пълноценен проблем, са безмислени.

#2 explorer 30.06.2017 в 10:27:20

Може да изпитвам сантименти, но дизеловият двигател е в пъти по-добър от бензиновия, освен ако не говорим за състезателни автомобили на писта. Запознах се с изобретението на Рудолф Дизел още през 70-те в кръжока по корабомоделизъм към Двореца на пионерите. По онова време време дизелови двигатели нямаше в леките соц. автомобили. На запад имаше тук там. Затова пък при тежкотоварните автомобили, всякаква техника и механизация, локомотиви и кораби, дизеловите двигатели са без аналог. През 80-те бяха вложени значителни средства, за да може предимствата на дизеловите двигатели да станат достъпни за автомобилите. За сравнение КПД на дизеловите двигатели може да бъде до 2 пъти по-висок от този на бензиновите аналози. Дори наскоро гледах едно родно клипче за Порше Кайен, където отчетоха същото с други думи - дизеловата версия има разход от 1/2 до 1/3 от бензиновата, при съизмерима динамика. Така че, проблема не е в дизеловите двигатели, а в годините им отразяващи ниската покупателна способност. Аз лично карам дизелова Окатвия, купена нова, от магазина и няма да и сменям софтуера, независимо кой какво казва.

Новините

Най-четените