Wey-X е прототип на електромобил с автономно управление и холограмен асистент, който се появява върху таблото в помощ на шофьора. Засега няма много детайли около евентуалната дата на появата му на пазара, но все пак компактният SUV с 2 врати си заслужава вниманието заради амбицията и впечатляващия дизайн.
Традиционните производители на луксозни автомобили като Maybach на Mercedes доста бързо разработват нови идеи за привличане на интереса на китайските платежоспособни клиенти. В Пекин беше показан впечатляващият Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury - с трисекторната каросерия, типична за седаните, но с височината на SUV.
Акцентът тук е в интериора - моделът идва с индивидуални седалки с форма на шезлонг в салона за пътници, плюс вградена масичка с чайник и прибори за "пълно удоволствие от изисканото пиене на чай".
Дори силно консервативна марка като Rolls-Royce се отдава на агресивни експерименти с интериора за китайското автошоу. Двата модела Wraith и Dawn идват с тъмен интериор, 88 лабораторно синтезирани диаманти на таблото и инсталация върху повърхността на тавана под формата на оптични влакна, вплетени под формата на "молекулярната структура на въглерода, който се превръща в диамант".
Китайските марки понякога изглеждат доста подобно на традиционните, световно известни модели. Тук има брандове, които никога не продават на западните пазари, но все пак правят отлични коли. Една от тях е FAW Hongqi E-Jing GT - прототип на впечатляващ електрически седан с минималистични фарове и внушителни гуми, който ползва заемки от Bentley и Lincoln в дизайна си. Моделът се предлага в цвят "канзаско зелено", кръстено на цвета на езеро в северен Китай. Компанията планира да представи 15 нови модела, които ще излязат на пазара до 2025.
Maserati представи нови версии на моделите си Ghibli, Quattroporte и Levante, с възможност за персонализиран избор на широка гама гуми, спирачни системи, седалки и волани, включително с копринен интериор на салона по дизайн на Ermenegildo Zegna. Италианската компания се цели във все по-растящата клиентска база от "познавачи на лукса" в Китай, за които автомобилът не е просто средство за придвижване, а символ на характера и вкуса на собственика.
Qiantu показа прототипа K50 - електрически спортен автомобил с две места, който може да претендира за първенство срещу новата Tesla Roadster. Акцентът в прототипа е върху смелия дизайн на предницата и гумите, които са снабдени с триъгълна система от футуристични "мускулни" влакна.
BMW избра Пекин, за да покаже най-новия си и традиционно изглеждащ електромобил. Досегашните модели на батерии i3 и i8 със сигурност се отличаваха от всички останали коли на пътя по външния си вид. Новият iX3 кросоувър обаче съвсем спокойно може да мине и за нормален бензинов BMW X3. Автомобилът идва с комплект батерии с мощност 70 кВч и автономен пробег от 402 км с едно зареждане.
Японският бранд Lexus се похвали с новия си седан ES, за когото твърди, че е по-сигурен, по-тих и по-удобен от когато и да е. Спортната версия на автомобила получава нов интериор, вдъхновен от технологията за производство на традиционния японски меч. Алуминиевите детайли в салона са подредени във форми, които им придават триизмерен и променящ се според перспективата на шофьора вид.