Голяма част от потребителското поведение все още се измерва чрез рейтинги и препоръки, базирани на изследвания, създадени по специфични методи. Но за клиентите и техните марки това не е достатъчно - те все повече се стремят да опознаят потребителите и поведението им в детайли, за да отговорят по-добре на техните нужди.
Днес, с поставена цел да се превърне в компания, 100% движена от дигиталната икономика, Dentsu Aegis Network разработи инструмент, който чете какво се случва в съзнанието на потребителя.
Инструментът, наречен Emotional Analyser (Емоционален анализатор), визуализира в реално време емоции, създадени от мозъчните вълни и прави карта на човешкото подсъзнание. Уредът ще бъде показан за първи път пред широка аудитория по време на дигиталната конференция Dentsu Digital Camp, на 16 февруари в София.
"Важно е не само да се ангажираш с потребителите и да разбереш тяхното поведение, но и да се поровиш още по навътре в модела и да ангажираш тяхното подсъзнание", обяснява функцията на анализатора един от лекторите на събитието - Кей Шимада, Глобален директор по иновации и бизнес развитие в Dentsu Inc., Япония.
Уредът е създаден да анализира пет емоционални параметъра - привличане, интерес, концентрация, сънливост (незаинтересованост) и стрес, като предоставя данни в реално време как тези емоции се променят в зависимост от разговора, в който потребителят е въвлечен, продуктът, който гледа, услугата, която изпробва в момента и т.н.
Благодарение на джобния си формат - малък хедсет, свързан с лесна за използване апликация - устройството е изключително мобилно и ефективно за използване във всякаква ситуация.
Уредът вече се прилага в широк кръг от области, като най-голям потенциал показва при маркетирането и R&D анализа на нови продукти, маркетинг активации в магазини и изследвания на поведението на потребителите в реална ситуация. Емоционалният анализатор има потенциални приложения и в широк кръг от други области, които могат нагледно да се възползват от изследването на консуматорското подсъзнание и неосъзнатите емоции на клиентите.
Уредът може да се използва ефективно и при извършването на интервюта и фокус групи, което предотвратява максимално риска от грешка в крайните оценки.
На място по време на събитието, участниците в Dentsu Digital Camp ще могат лично да изпробват възможностите и на други технологични решения от "Интернет на нещата", като например сами да сглобят Cardboard 3D очилата за виртуална реалност на Google или да експериментират да карат кола през виртуалната реалност на Oculus.
Целта е маркетинг професионалистите сами да добият представа колко лесно приспособими са тези технологични нововъведения за създаване на емоционална връзка с брандовете.
Маркетолозите предвиждат, че виртуалната реалност и добавената реалност ще бъдат едни от най-важните трендове и през 2017 година.
Повече информация за форума може да откриете на http://digitalcamp.bg/