На 19 май тази година вече бившата холивудска актриса Меган Маркъл се жени за принц Хари в Уиндзор. Кралската сватба беше едно от най-дългоочакваните събития на годината, гледано от милиони зрители по целия свят. Списъкът с гостите включваше семейство Бекъм, Амал и Джордж Клуни, Опра Уинфри и още много други.
Меган е първият човек със смесен произход, който се жени за член на британската монархия. Речта на свещеника, който ги венча, беше един от най-важните моменти на сватбата.
Другият важен момент, разбира се, беше роклята. Маркъл избра изчистена рокля на дизайнерката Клеър Уейт Келър - първата жена артистичен директор в Givenchy.
Бионсе е суперзвезда не от вчера или от завчера, но изпълнението й на музикалния фестивал Коачела беше специално по рода си. Тя беше първата чернокожа жена хедлайнер на събитието, а сложното и визуално изпипано шоу беше определено като историческо.
Тя се появи в няколко тоалета, сред които костюм на Нефертити и лидер на женски клуб в колеж (на снимката). На сцената певицата изпълни някои от най-знаковите си парчета, но изпя и кавъри на Нина Симон и Outcast.
През януари раздаването на наградите "Златен глобус" беше изпълнено с вълна от активизъм заради движението Time's Up. Мъже и жени от световния шоубизнес се обединиха в борбата си срещу сексуалния тормоз в бранша и не само.
На награждаването поддръжниците на движението се открояваха на червения килим, защото бяха облечени изцяло или почти изцяло в черно и носеха значки Time's Up. Жестът наруши рутината при преминаването на червения килим, защото този път никой не обсъждаше кой с какъв тоалет се е появил.
Филмът се появи по кината по света през август. Той е екранизация по бестселъра на сингапурския писател Кевин Куан, а адаптацията беше важен момент във внасянето на повече расово разнообразие в Холивуд, тъй като кастът е изцяло азиатски. Последният път, когато е правено нещо такова, е преди 25 години.
"Луди богати азиатци" оглави боксофиса като само за първия си уикенд направи над 25 млн. долара приходи в САЩ, а общо по света спечели над 238 млн. долара. Филмът беше похвален, че е насочил вниманието към холивудските изгряващи таланти от азиатски произход.
Въпреки това той се провали в Китай, където донесе приходи от по-малко от 1 млн. долара през първия си уикенд по кината. Най-вероятно провалът се дължи на липсата на познати за китайците лица и културните различия между китайците, които живеят в родината си, и чуждестранната диаспора.
През февруари 2018-а излиза филма на Marvel "Черната пантера" и става третият най-печеливш филм в САЩ, изпреварван само от "Аватар" и "Силата се пробужда". Но филмът не е просто боксофис феномен.
Кастът е предимно от чернокожи актьори, а действието се развива в измислената африканска държава Уаканда. Филмът беше определен като поклон към културата на чернокожите и техните права в Холивуд.
Филмът хвърли и повече светлина върху така наречения афрофутуризъм – философия, представена за първи път през 90-те години, която изследва идентичността и културата на афроамериканците през погледа на технологиите.
През октомври една от най-известните творби на Банкси - "Момичето с балона" - беше продадена за 1,4 млн. паунда при търг в галерия Сотбис в Лондон. Веднага след като чукчето за "Продадено!" удари, картината започна да се самоунищожава като се наряза през шредер, вграден в рамката.
"Going, going, gone..." написа Банкси в Instagram. Ден след случката артистът публикува и видео, което показва как точно е вградил шредера. Поривът да рушиш също е порив към съзидание, цитира Пикасо той.
На нарязаната картина беше дадено ново име - "Любовта е в кошчето", а купувачът – жена колекционер от Европа – каза, че все пак ще купи картината.
Дни преди грандиозното шоу в Шанхай в края на ноември италианските дизайнери се оказаха в центъра на скандал, който може да унищожи бизнеса им в Китай. В опита си да рекламират събитието те пуснаха три клипа, в които китайка се затруднява да яде с клечки пица, спагети и каноли.
Клиповете бяха сериозно критикувани, защото според мнозина са расистки и неуважителни към китайската култура. Нещата се влошиха допълнително, когато профилът на Стефано Габана предполагаемо се оказа обект на хакерска атака и започна да сипе обиди срещу китайците.
Няколко часа след това шоуто беше окончателно отменено. Ядосани потребители на социалните мрежи призоваха за бойкот на модната марка, а онлайн търговци на дрехи изтеглиха продуктите й от платформите си.
През април K-поп групата BTS печели първо място в класацията на списание Time за най-популярни личности на годината. Призът е потвърждение, че този стил музика се превръща във феномен в глобален мащаб, а BTS успяват да пробият на наситения с конкуренция американски пазар.
Жанрът е във възход от няколко години, но 2018-а се оказа особено успешна за корейския поп, отчасти заради олимпийските игри в Пьонгчан, Южна Корея. Там по време на Парада на нациите звучеше селекция от K-поп хитове.
Момичешката K-поп банда BLACKPINK от своя страна оглави класацията на Billboard. За първи път от 9 години K-поп група се оказва на първо място в чарта.
Чайлдиш Гамбино – сценичният псевдоним на актьора, певец и рапър Доналд Глоувър – стана хит в интернет с един от най-добрите музикални видеоклипове за годината. Видеото излиза през май месец и веднага грабна вниманието заради провокацията и посланията си.
Клипът е сниман в празен склад и показва артиста да тича и танцува, докато около него се разиграват сцени с шокиращо насилие.
Четирите минути са наситени с метафори и критиката ги похвали като дело на истински гении и като сурова критика към американското общество и политиката към притежанието на оръжия.