Парещи слънчеви лъчи и куп мацки в доста изрязани червени бански - да, почти всеки кадър от „Спасители на плажа“ тежи от сексапил, та чак нагарча. Това е един от сериалите, в които всяка героиня влиза в категорията „твърде, излишно секси“ и професионална спасителка на плажа е последното, на което прилича. Начело на класацията, разбира се, е Памела Андерсън, но Ясмин Блийт, Джина Лий Нолин и Ерика Еленияк никак не ѝ отстъпват.
Можете да видите актрисата Тия Карере да си сваля блузата още в интрото на сериала, а режисьорът сякаш е използвал всеки удобен момент, за да накара героинята ѝ да се разголи. Нека не забравяме, че Сидни Фокс (Карере) всъщност е професор и специалист по антични реликви и горещите сцени с нея рядко, да не кажем никога, не допринасят за развитието на сюжета.
Серина и компания са на границата между тийнейджърството и живота на големите, а дните им са изпълнени с интриги и умели манипулации. Героинята на Блейк Лайвли обаче на моменти е представена като такъв агресивен сексуален хищник, че чак става леко неудобно да наблюдаваш действията ѝ. Все пак в началото на сериала Серина дори няма навършени 18…
Джесика Алба е невероятно привлекателна жена, което често изкушава режисьорите да злоупотребяват със сексапила ѝ и поредицата „Тъмният ангел“ е чудесен пример за това. Макс Гевера, героинята на Алба, е свръхчовек със свръхумения, но освен това има афинитет към твърде ниската талия и кожените дрехи. Камерата пък твърде често акцентира не на действията на Макс, а на тялото и апетитните ѝ форми.
Формата на пясъчен часовник, пищното деколте и червените коси на Кристина Хендрикс просто крещят „секс“. Ясно е, че няма как секретарката Джоан Харис в „Момчетата от Медисън Авеню“ да прилича на скромно и крайно срамежливо момиче, но все пак не беше нужно тя да е чак толкова предизвикателна. Джоан се държи примамливо и на ръба на благоприличието даже и в сцени, в които няма основание да е такава.
Зина (в ролята - Луси Лоулес) е могъщ воин с покоряваща смелост и воля. Затова и решението да е облечена по този начин е меко казано озадачаващо. Освен че почти непрекъснато тя е с дълбоко деколте и къса препаска около бедрата, Лоулес често показва още повече кожа и човек започва да се чуди приключенски филм ли гледа, или без да иска е сменил на нещо за възрастни.
Бандитките и лошите момичета са привлекателни по свой собствен, доста пикантен начин. Урсула Корберо в ролята на Токио в „Къща от хартия“ не прави изключение от това правило, макар че в немалко кадри се акцентира твърде много на еротичния ѝ заряд. Сюжетът е интересен, увлекателен и интригуващ и без да се прекалява със сексапила на малкия екран.
Трудно е да посочим само един-единствен персонаж от сериал, който непрестанно прекаляваше със секса. И все пак при героинята на Емилия Кларк - Денерис - всички граници на приемливото са преминати буквално от епизод едно. Така, вместо зрителят да се фокусира върху сложния и противоречив характер и действия на героинята, той бива обстрелван с излишно натоварени с еротика сцени.
Да, хиперсексуализацията на женските (а и на мъжките) персонажи не е от вчера и „Царете на хаоса“ са прекрасно доказателство. Дейзи Дюк, изиграна от Кетрин Бах, изглежда скандално в изрязани панталони, високи токчета и дълбоки деколтета и всъщност самата актриса често споделя пред медиите, че се е чувствала неловко в разголените си дрехи.
И през 70-те години на миналия век изкушението супергероинята да изглежда твърде секси е било непреодолимо. Така Линда Картър влиза в ролята на една доста разсъблечена Жената чудо, която показва много и оставя малко на въображението. Тя върши добри и героични дела по изрязано бюстие без презрамки и още по-изрязани къси панталонки, което си противоречи със силния геройски образ, който би трябвало да гледаме.