Осемдесетарската класика с Патрик Суейзи и Дженифър Грей вдъхновява няколко посредствени продължения и един от най-слабите сериали в историята на телевизията
Младежката комедия на Джон Хюз “Почивният ден на Ферис Бюълър” превръща Матю Бродерик в звезда и извежда лековатите тийн филми на друго ниво. Малко хора обаче пазят топли спомени от сериала “Ферис Бюълър” от 1990-а година. Хюз се дистанцира от идеята за поредица и пожелава името му да не бъде включвано в надписите. Много правилно и прозорливо решение. Сериалът претърпява колосален крах сред зрители и критици и до ден днешен намира “престижно” място във всякакви анти-класации
Полицейската поредица, вдъхновена от едноименната класика с Ал Пачино от 1973-а е сред най-ярките примери за неупешен опит на пренасянето на кино магия от голям на малък екран. Сериалът върви в средата на 70-те години, но не оставя особена следа. Най-големият проблем е липсата на Ал Пачино. Просто няма как да направиш “Серпико” без Пачино и идеолозите на поредицата от NBC е трябвало да го знаят
Този злощастен ситком е вдъхновен от комедийно романтичния, средиземноморски комерсиален хит “Моята голяма луда гръцка сватба”, продуциран от мегазвездата Том Ханкс и неговата съпруга Рита Уилсън. Слабото представяне на поредицата обаче хвърли сянка и върху игралния филм и накара много хора да заподозрат, че финансовият му успех е бил случайност и изобщо не е индикация за качественото съдържание или форма
Рисуваният фарс на Блейк Едуардс е сред най-успешните анимации в историята, а пантерата от заглавието и комичният инспектор Клузо са част от световната комедийна съкровищница. Питър Селърс е брилянтен, озвучавайки смехотворния детектив. Рисуваната поредица е продължение на успешния игрален филм и тук приeмествеността между кино и тeлевизия е просто безупречна
Култовата анти-военна сатира на Робърт Олтман от 1970-а се вдъхнови и почти толкова успешен и влиятелен сериал, продължил през цялото десетилетие и приключил триумфално през в началото на 1983-а година. Последният епизод на поредицата, озаглавен “Goodbye, Farewell and Amin” се превръща в най-гледания тв епизод в историята на ефирните рейтинги в САЩ за времето си. Сатиричната история за взаимоотношенията между лекри, изпратени на терен по време на Корейската война днес правилно е смятана за културен феномен и образец за първокачествен черен кумор. Сериалът помага и на Алън Алда да стане един от най-добрите актьори на своето поколение.
Едно от неписаните правила в кинобизнеса е - “никога, ама никога не си и помисляйте да правите римейк на шедьовър на Хичкок”. Гюс Ван Сант се опари в края на 90-те с цветна своя версия, решена да дублира “Психо” кадър по кадър. Но ето, че “Психо” намери свое повече от прилично продължение в динамично развиващия се свят на телевизията. Поредицата “Мотел Бейтс” разказва предисторията на “Психо” и ни запознава с младия Норман Бейтс и властната му майка. Ролите перфектно паснаха на Фрейди Хаймор и Вера Фармига
Филмът на братя Коен е неустоим магнум опус и една от най-качествените черни комедии в историята на киното. Когато братята се заеха с продуцирането на телевизионен сериал, вдъхновен от техния уникален филм, феновете бяха спокойни, че им предстои да гледат нещо смислено и добре направено. Но тв версията на “Фарго” надмина дори най-оптимистичните очаквания и има всички шансове да се превърне в модерна ефирна класика. Мартин Фрийман и Били Боб Торнтън играят перфектно на фона на студения, нихилистичен пейзаж на Минесота