Светът на стрийминг услугите ще се разтресе много сериозно тази есен... поне в САЩ. The Walt Disney Company съобщи, че собствената й стрийминг услуга Disney+ ще дебютира на американския пазар на 12 ноември.
Тя ще е новият ексклузивен дом за всички продукции на брандове като Disney, анимационното студио Pixar, Marvel, Star Wars и National Geographic.
Освен огромния архив от стари филми и телевизионни сериали, още през първата година се планира пускането на над 25 оригинални серийни продукции и 10 оригинални игрални и документални филма.
Някои от тях вече бяха обявени и включват сериали с комикс героите на Marvel и такива от вселената на Star Wars. В галерията можете да видите кои са част от интересните продукции, които ще се появяват в Disney+.
Създаването на новата услуга e огромен ход от страна на The Walt Disney Company, защото я прави конкурентна на вече утвърдени лидери на пазара като Netflix, HBO GO и Amazon Prime Video. Именно заради това тя залага на нови (и вероятно скъпи) телевизионни продукции, базирани на популярни брандове като Marvel и Star Wars.
Пазарът на стрийминг услугите става все по-разпокъсан, с което значението на оригиналните и ексклузивни продукции става по-голямо като пример за това са все по-сериозните инвестиции на Netflix в тази насока. Disney също съзнават, че не могат да разчитат само на собственото си портфолио от филми и телевизионни сериали, трупани в продължение на десетилетия. Голям фактор ще са и всички придобивки от мега сделката за закупуване на филмовите активи на Fox.
През първата година Disney обещават тяхната услуга да направи достъпни над 500 филма и 7500 телевизионни епизода (включително и всички 30 сезона на The Simpsons, които след сделката стават част от царството на Мики Маус).
Първоначално Disney+ ще е достъпна само за американски потребители, но от компанията планират тя да се разпространява в световен мащаб до две години след появата й.
Услугата в САЩ ще е налична за телевизори, компютри, гейминг конзоли и мобилни устройства, а цената ще бъде 6,99 долара на месец.