От 1996 г.
Шоуто за фалшиви новини, което стана по-правдоподобно от истинските новинарски емисии. Comedy Central го излъчва от 96-та, но нещата започнаха наистина да се получават, когато Джон Стюарт стана водещ три години по-късно. Оттогава „Дневното шоу” се концентрира повече върху политиката и върху националните медии, за да проследи нелекия политически път на Америка в началото на новия век. В средата на миналата година Стюарт напусна предаването и то претърпява труден период без него. Но възпитаниците на „Дневното шоу” Джон Оливър и Саманта Бий поддържат изградените от него идеи в своите собствени предавания.
1971-79
Какъв шок да се види такова нещо по телевизията в началото на 70-те! Устатият, но тесногръд Арчи Бънкър, жена му Едит, дъщерята феминистка Глория и нейният хипи съпруг Майк - всички под един покрив в Куинс, спорещи за нещата, които вълнуват и реалните семейства в онези години. „Всичко в семейството” е номер 1 по рейтинг всяка година, защото не подценява и не елементаризира своите герои. Един от най-влиятелните сериали в историята добавя към формата на ситкома повече драматични моменти и реалистични конфликти по наболели въпроси. Той просто стига дотам, където телевизията преди не се е осмелявала – с теми като расизъм, хомофобия, аборти, религия, контрол на оръжията.
От 1975 г.
Вече над 40 години на живо от Ню Йорк в събота вечер. Комедийното шоу минава през върхове и спадове, някои продължават да го отписват, но никое друго шоу не е дало на света толкова много невероятни комици. Смяташе се, че класическият състав от 70-те – с Джон Белуши, Гилда Раднър, Бил Мъри и Дан Акройд – е твърде див и твърде емблематичен, за да бъде заменен по какъвто и да е начин. Но след него SNL даде път на Еди Мърфи през 80-те, на Майк Майърс и Крис Рок през 90-те, на Уил Фарел и Тина Фей през 2000-те, на Кейт Маккинън и Ейди Брайънт днес.
1959-64
„Това е измерение на въображението. Това е място, което наричаме Зоната на здрача”. Фантастичната антология на Род Сърлинг продължава да впечатлява и до днес с богатите си свръхестествени сюжети. Най-добрите епизоди търсят зловещото и фантастичното, смесено с ежедневното, и често предлагат неочакван и страховит финал – с марковия глас зад кадър на самия Сърлинг. Освен вече прочути актьори, сериалът включва и много млади таланти, които стават известни впоследствие (Робърт Дювал, Денис Хопър, Робърт Редфорд, Бърт Рейнолдс и доста други).
От 1989 г.
Как любимото анимационно семейство на Америка оцелява толкова дълго? Вероятно причината е, че то е и най-истинското, най-автентичното американско семейство, даващо облика на тази иновативна и разпознаваема в цял свят поредица. Както казва създателят Мат Гронинг, „Героите в нашето шоу пият, пушат, не носят предпазни колани, замърсяват и стрелят с оръжия”. „Семейство Симпсън” е най-дълго продължаващата американска телевизионна програма и отдавна не си брои наградите. Сезон номер 28 започна съвсем наскоро.
1989-98
Сериалът, който не е за нищо конкретно, но който извоюва мястото си в комедийната история. Четиримата приятели Джери, Джордж, Илейн и Крамър, са ужасни хора в хаотичен Ню Йорк, но са забавни седмица след седмица в един от наистина най-смешните ситкоми. „Всъщност тези четирима герои са жалка група и трябва да се разделят незабавно”, коментира една от звездите на сериала Джулия Луис-Драйфус. „Ако погледнете реално какво се случва всяка седмица, те си причиняват ужасни неща един на друг. И въпреки това продължават да са заедно”.
2007-15
Американската мечта и как да я продадеш. Mad Men стана сензация веднага след появата си, седем сезона по-късно остана като една от най-добрите телевизионни драми. В центъра е една рекламна агенция през 60-те, а Дон Дрейпър е един от най-интересните антигерои въобще, гениален в това да оформи мечтите и фантазите на останалите, но неспособен да избяга от собствената си самота – както и измамник, базирал целия си живот на лъжи. Стилен, провокативен, исторически точен и емоционално и интелектуално ангажиращ, „Момчетата от Медисън Авеню“ няма как да бъде забравен скоро.
2008-13
Гимназиален учител по химия със смъртоносна болест, решил да припечели за децата си като се превърне в наркобос. Уолтър Уайт е един от великите злодеи, толкова плашещ, защото е толкова обикновен – просто американски загубеняк, получил шанса да действа според престъпните си фантазии. В случая на Уолтър това е и шансът му най-сетне да е наистина добър в нещо. Колкото повече затъва героят, толкова по-пристрастяващ става сериалът, любим на публика и на критика и даже влязъл в „Гинес” като поредицата, получила най-високи общи оценки от телевизионните критици.
2002-08
Епична сага и детайлен поглед върху организираната престъпност, въвлечена в търговията с наркотици, опитите на полицията и държавата да се справят с проблема, хората, имащи ежедневен досег с търговията на дрога, и животът в бедните квартали. Дестинацията е американският град Балтимор, а всеки сезон разказва различна история и се концентрира върху различна част от града. С множество герои, незабравими моменти и един постоянен трагизъм – играта печели, те всички губят.
С необичайно острия си поглед върху социалните и политически теми, The Wire многократно е определян от критици и фенове като един от най-добрите сериали на всички времена. Парадоксално обаче – докато е излъчван, зрителските рейтинги са на средно ниво, а поредицата така и не получава някоя от големите телевизионни награди.
1999-2007
Криминалната сага, разделила телевизионната история на две и дала началото на златната ера, в която всичко стана възможно. Със „Семейство Сопрано” Дейвид Чейс промени правилата за това какво можеш да покажеш на малкия екран. Той създаде безсмъртния антигерой в лицето на мафиотския бос Тони Сопрано - контролиращ гангстерска организация от мъже, опитващи се да живеят със своите семейства и да крият всичките си престъпни тайни и мрачни спомени.
"Семейство Сопрано" вече беше определен за най-добрия телевизионен сериал на всички времена и от Гилдията на американските сценаристи. Пробивите и успехите от следващите няколко години – на The Wire, Breaking Bad, „Момчетата от Медисън Авеню” – нямаше как да се случат, ако Сопрано не им беше отворил пътя, събаряйки с ритник преградите. Близо десетилетие след края, „Семейство Сопрано” остава стандартът, към който всяка амбициозна ТВ продукция се стреми.