Едва ли има съмнение, че GTA 3 е една от игрите, оказали най-голямо влияние в цялата индустрия. Практически тя изгради основата за всички следващи open-world заглавия във вида, който ни е познат днес. GTA 3 наистина бе революционна и за първи път разкри толкова много свобода и възможности за изучаването на цял един огромен свят.
А те наистина бяха безброй за тогавашното време - можехме да изпълняваме мисии от кампанията, да обикаляме свободно из града, заработвайки като таксиметрови шофьори, да крадем коли или просто да видим колко дълго можем да оцелеем, когато ни подгони полицията.
В онези години на мода бяха шутърите с извънземни, нацисти или терористи, а Max Payne предложи един различен поглед върху динамичните екшъни със своята дълбока и мрачна история, разказана в neo noir стил. Едва ли, дори след още 20 години, ще забравим нощните престрелки на фона на засипания със сняг упадъчен Ню Йорк.
Второто заглавие от хорър франчайза не само надгражда над своя предшественик, но дава основата за развитието на жанра през следващите няколко години. Silent Hill 2 остава впечатляваща просто защото всички нейни компоненти - от историята и дизайнът до геймплеят и музиката - са обединени от една-единствена цел - да ви изкарат акъла и да ви вкарат в една тотална психо касапница, родена от съзнанието на главния герой.
Преди две години историята за ловеца на демони Данте отбеляза своето пето продължение, но всичко започна през 2001 г. - с двa пищова, безброй муниции, един абсурдно голям меч и свръхестествените способности да разсичаш чудовища и да ги пълниш с олово, докато все още са във въздуха. Какво повече може да иска един геймър?
Може би най-добрата игра от цялата поредица за легендарния Solid Snake. Sons of Liberty изглежда почти като филм със своята дълбока история и подобрен геймплей, който се възползва по най-добрия начин от новите (тогава) възможности на PS 2, усъвършенствайки цялата стелт механика на играта.
Halo: Combat Evolved бе първата игра за Xbox изобщо. Тя постави основата на цял един нов франчайз, превърнал се в класика, а с годините легендарният Master Chief се циментира като един от символите на конзолата на Microsoft. Halo просто бе шутър от ново поколение - една класа над всички останали.
Това не бе първата игра, която ни даваше възможност да се превъплатим във всемогъщо божество, но бе първата в този жанр, която съчета в себе си и елементите на стратегия. От интерфейса и графиката до геймплея и историята, Black & White беше наистина уникална и различна от всичко останало дотогава.