Красотата на огромния отворен свят; разнообразието от куестове, занимания и предизвикателства; подробните диалози; безупречното озвучение; дълбоката митология; красивият дизайн на героите и атрактивната бойна система – всичко това ви чака в класическата мрачна фентъзи игра на CD Projekt. Историята в The Witcher 3 става толкова дълбока, колкото бихте искали да бъде. Може да задавате допълнителни въпроси, да поемате множество странични куестове и да играете с избрано от вас темпо. Важното е, че нищо в света на играта не е черно и бяло и повечето решения, които ще вземете, имат последици. Историята е интересна и никой от героите й не е застрахован от превратностите на съдбата. The Witcher 3 предлага всичко, което почитателите на епичните фентъзи саги биха искали и дълбокият, заплетен и мрачен сюжет има всички шансове да се хареса на феновете на Game of Thrones.
Ако някога сте играли предните Reigns и Reigns: Her Majesty, вероятно ви е направило впечатление, че интерфейсът на игрите е подобен на популярното приложение Tinder. Играете като взимате решения, плъзгайки наляво или надясно всяка карта. "Грешни" избори няма, защото целта е да балансирате нуждите на двора, поданиците и хазната в едно интерактивно приключение тип "книга-игра". Reigns: Game of Thrones продължава тази традиция като ви позволява да влезете в ролята на някои от основните герои във вселената на "Игра на тронове", сред които Денерис, Джон, Тирион, Санса и Церсей. Играчът започва играта като Денерис и прогресивно отключва други герои. Всяко решение променя стойностите на четирите фактора: военна сила, религия, популярност сред народа и държавно богатство. Характерът на предизвикателствата е базиран на сюжетните линии на съответните персонажи, а за да ги запазите живи, ключът е в баланса.
Как ви звучи история, пропита с ужасно насилие, реална политика, постепенно увеличаване на свръхестествените елементи и героичен тийнейджър с жажда за отмъщение в сърцето си? Точно като епизод от Game of Thrones, нали? A Plague Tale: Innocence дори се корени в истинска историческа обстановка, въпреки изцяло измислената си (и в крайна сметка клоняща към фентъзи жанра) история, но основната нишка в играта на Asobo Studio напомня на тежкото положение на децата от рода Старк и заглавието не се опитва да избяга от шокиращите и гротескни сцени. A Plague Tale: Innocence е съвсем нова игра (появи се в началото на месец май) и идва тъкмо навреме, за да ви помогне да замените един пропит с атмосфера разказвачески триумф с друг.
Прочутата поредица на Nintendo съществува от над две десетилетия, но популярността й на Запад скочи значително едва в последните години. Стратегическите ролеви игри с марка Fire Emblem по традиция впечатляват с комплексни истории за крале, принцове, дворци и битки и въвеждат десетки герои със собствени истории и мотивации. А най-важната характеристика безспорно е, че когато изгубите даден герой на бойното поле, той изчезва завинаги. Най-новите части на Fire Emblem засилиха социалния компонент в игрите, залагайки на симулацията на отношенията между различните членове на вашата армия. Така между тях могат да възникват приятелства, да процъфтяват романтични връзки и да бушуват интриги. Е, атмосферата не е толкова брутална като в света на Game of Thrones, но покрай мащабните битки, постоянно надвисналата сянка на смъртта и фокуса върху това как героите общуват помежду си, светът на Fire Emblem с лекота може да ви увлече по начини, сходни със сериала на НВО.
Kingdoms of Amalur: Reckoning е първото - и, за съжаление, последното - заглавие на студиото 38 Studios, което през 2008 г. привлече известния писател Робърт Антъни Салваторе, комикс автора Тод МакФарлън и главния дизайнер на EverQuest Травис МакГийти като част от екипа си. В резултат, фентъзи ролевата игра блика от стил, качество и забавен геймплей. Разполагате с огромен свят, който да изследвате както намерите за добре и ще бъдете изправяни пред смислени и важни решения. В Reckoning вашето приключение започва със... смърт. Два гнома завличат безжизненото ви тяло и най-безцеремонно го захвърлят върху купчина трупове. Но мистериозен артефакт на име Кладенецът на душите решава, че вие заслужавате втори шанс и ви съживява. По този начин обаче той променя съдбата на света Амалур и на всички същества, които живеят в него. До каква степен? На вас се пада задачата да разберете.
Да се пише за игра като тази е все едно да се опиташ да преразкажеш или рецензираш някой роман от поне 1000 страници. Dragon Age: Origins е ролево приключение, при това на BioWarе. Запознатите с творчеството на канадското студио добре знаят какво може да предложи то, когато става въпрос за изграждане на дълбоки светове с комплексни сюжетни нишки и колоритни герои. Светът на Ферелден е едно тъмно и пропито със смърт и насилие място, разлагащо се бавно, но сигурно през последните векове. Сега над него е надвиснала нова заплаха под формата на стар и древен враг. Армия от чудовища, ръководена от мощен архидемон, е на път да погълне света. Сивите стражи, посветили живота си на изтребването им, се броят на пръсти. А вие ще се превърнете в един от последните легендарни пазители на този орден, за да се опитате да обедините разпокъсаните земи и да унищожите злото веднъж и завинаги. Звучи ли ви познато? Ако историята в Dragon Age: Origins изглежда като изгубено допълнение към вселената на Game of Thrones, то това е комплимент едновременно и за BioWarе, и за Джордж Р. Мартин.