Много малко модове са успели да се разраснат по размер и обхват така, както направи това The Elder Scrolls Renewal Project. Мащабната инициатива на голям екип фенове си постави за задача да преработи всяка част от класическата ролева поредица. Проектът се превърна в истинска кауза, която продължава да расте и да се развива дори през 2018 г.
Skywind вероятно е най-известният от всички създадени варианти. Както подсказва името му, целта тук е съвременна преработка на The Elder Scrolls III: Morrowind, която излезе още през 2002 г. Това става с помощта на по-модерния енджин на The Elder Scrolls V: Skyrim. По мода работят над 70 доброволци, които създават напълно нови модели, текстури, куестове и дори геймплей елементи. Записани наново са над 70 000 реплики за диалози, които спомагат за неповторимата атмосфера на това фентъзи приключение.
Нито една класация на най-влиятелните модове в историята няма да е пълна без мода, който популяризира цял жанр и който все още доминира новините и стрийминг платформите дори днес. Използвайки енджина и основните елементи на военния симулатор ARMA 2 (и експанжъна му ARMA 2: Operation Arrowhead), неговият разработчик Дийн "Rocket" Хол създава симулация на оцеляване в един враждебен свят. Играчът се появява на произволно място на голямата карта без никакви ресурси или оръжия.
Целта е да открие екипировка и муниции, избягвайки или неутрализирайки останалите играчи и управляваните от компютъра зомбита. С реалистични модели на нараняване, включително и възможност да чупите кости, DayZ става незабавно хит при появата си през 2012 г.
Години преди EA и студиото DICE да възстановят поредицата Battlefront с две заглавия, съответно от 2015 г. и 2017 г., РС геймърите копнееха за пълноценен мултиплейър шутър от първо лице с уникалните локации на една далечна галактика. Пуснат за пръв път през 2009 г., Star Wars: Galactic Warfare използва хитовата Call of Duty 4: Modern Warfare за основа, върху която е поставена напълно преработена и оригинална игра. Всичко в нея - от моделите на оръжията до звуковите ефекти - е специално изработено.
Дори днес, почти десетилетие след премиерата, Star Wars: Galactic Warfare все още е един от най-впечатляващите фен проекти. С огромния си брой карти, базирани на локации от оригиналната филмова трилогия, той е един от най-автентичните и пълни с атмосфера модове.
Има модове и модове. Някои от тях са проекти на ентусиасти, при които желанието е повече от умението. Други обаче са толкова професионално изпипани, че изглеждат сякаш са дошли от професионално гейм студио на съответната пазарна цена. Това е усещането, когато за пръв път си пуснете Black Mesa. Пълен римейк на оригиналната Half-Life, разработен методично в продължение на цели осем години, той използва и предлага по-усъвършенстваната версия на енджина Source в сравнение с античния GoldSrc от оригинала.
Black Mesa е невероятно постижение и дори получиодобрението на Valve (авторите на Half-Life), като компанията даде зелена светлина за включването на мода в Steam като част от Early Access програмата.
Така, както DayZ изигра ключова роля за популяризиране на горещия в момента battle royale жанр, DotA изпълни същата цел като един от основоположниците на MOBA (multiplayer online battle arena) игрите. Подобно на гореспоменатата зомби сървайвъл симулация, DotA се появи на бял свят като мод за една класика: стратегията в реално време Warcraft III: Reign of Chaos на Blizzard. Комбинирайки основни стратегически елементи с развитие на герои и прогрес като в ролева игра, DotA се оказа рецепта за успех.
Модификацията бе създадена с вградения в Warcraft III редактор World Editor, който позволява на играчите да споделят онлайн изработени от тях карти и цели сценарии и скоро се превърна в основна дисциплина за всеки сериозен турнир по електронни спортове.
Започвайки като мод на Half-Life 2, NeoTokyo взе основните градивни елементи на емблематичния за РС геймърите шутър на Valve и ги трансформира в едно от най-изпипаните и безкомпромисни мултиплейър FPS заглавия, които може да играете на персонален компютър. Пуснат първоначално през 2009 г. (и добавен в Steam Greenlight през 2012 г.), този фен проект започва още през 2004 г. При създаването му, ентусиастите черпят вдъхновение и от класически футуристични аниме серии като Akira и Ghost in the Shell.
По структурата си с поредица от рундове, NeoTokyo наподобява Counter-Strike. Най-големите похвали за играта отиват за нейната артистична визия, както и за трудността на основните й геймплей механики. Тя се играе и изглежда като военен симулатор, но с бързината и динамиката на модерен шутър.