И тук става въпрос за твърде сходни китарни рифове. "Smells Like Teen Spirit" често е сравнявана с песента "More Than a Feeling" на рок бандата от Масачузетс - Boston. До съдебни сблъсъци не се стига, от Nirvana са напълно наясно с подигравките, че един от най-големите им хитове е "краден". За да се надсмеят над слуховете, през 1992 г. на едно шоу в Рийдинг, Англия, те започват да изпълняват "More Than a Feeling", преди плавно да продължат с тяхното парче.
Робин Тик и Фарел Уилямс нямат късмета да избегнат съда. Те са осъдени да платят 7,4 млн. долара на семейството на соул легендата Марвин Гей. През декември 2018 г. съдебните заседатели отсъждат, че "Blurred Lines" на Тик и Уилямс неправомерно копира песента на Гей "Got to Give It Up". Адвокатът на фамилия Гей пък заявява, че се надява присъдата да послужи за урок на всеки изпълнител, дръзнал да посегне на чуждо авторско съдържание.
Още един сблъсък на популярен съвременен изпълнител със семейството и издателите на Марвин Гей. През юни 2018 г. става ясно, че близките на Гей и издателската къща Structured Asset Sales заплашват Шийрън с дело за 100 млн. долара, защото той е откраднал музиката от "Let's Get It On" от 1973 г. Според адвокатите Шийрън е заимствал "мелодията, хармонията, барабаните, басите, темпото и припева" - нещо, което британецът отрича категорично. Делото срещу британският изпълнител чакаше окончателния развой на процеса срещу Led Zeppelin, така че скоро ще видим и развръзката на този казус.
За повечето истински меломани Ванила Айс действително щедро заимства от дуета между Queen и Дейвид Боуи от 1981 г. - "Under Pressure". Рапърът твърди, че мелодиите действително си приличат, но няма как да става въпрос за нарушение, защото той е прибавил допълнителен такт между някои от нотите. Адвокатите на Боуи обаче заплашват със съд и Айс е не на шега притеснен, ако се стигне до дело. В последния момент и срещу неизвестна до момента сума той успява да сключи споразумение с представителите на Queen и Боуи и избягва съдебната зала.
Музиката на "Bittersweet Symphony" е заимствана от симфонична версия на "The Last Time" на Rolling Stones от 1965 г. Рок групата първоначално се съгласява да предостави на The Verge мелодията, при положение, че бъдат използвани до пет тона от нея. Впоследствие Мик Джагър и Кийт Ричардс казват, че в "Bittersweet Symphony" е използвана доста по-голяма секция от първоначално договорената.
Така през 1999 г. се стига до съд, а присъдата е The Verve да изгубят всякакви авторски права върху песента си и тя започва да звучи на най-неподозирани места, включително и от една реклама на Nike. При номинацията на парчето за наградата "Грами" пък освен музикантите от The Verve, са споменати и имената на Джагър и Ричардс.
През 2018 г. Лана Дел Рей се оказва насред скандал за плагиатство. Очевидно от Radiohead внимателно са изслушали целия й албум "Lust for Life", за да стигнат до последната песен - "Get Free" - и да установят, че тя подозрително много им напомня на тяхната "Creep". На 7 януари 2018 г. Дел Рей се оплаква в Twitter, че от Radiohead искат пълните авторски права върху парчето, а адвокатите им заплашват със съд.
Лана се съгласява да премахне песента от новите копия на албума си и да предостави 40 на сто от приходите от "Get Free", но защитниците на Radiohead са неуморни и искат сто процента от авторските права и сто процента от приходите. Съдебното дело обаче се бави вече втора година и не се знае дали въобще ще започне.
Допреди август месец 2018 г. никой не беше чувал за певеца и текстописец Стийв Ронсен. Тогава обаче той се прочува не с друго, а с твърдението, че Лейди Гага е изкопирала нотна прогресия именно от негово парче, за да я вкара в мелодията на хита "Shallow". Ронсен заплашва с дело за "милиони и милиони" долари и иска пълните авторски права, както и сто процента от приходите от песента на Гага. Думите му се оказват по-скоро празни заплахи, особено след като няколко независими един от друг специалисти доказват, че въпросната прогресия от три ноти може да се открие в огромен брой хитови парчета.
Месецът е юли 2019 г., когато Кейти Пери е намерена за виновна, че песента й "Dark Horse" копира хриситянско рап парче от 2009 г. Деветчленното жури на съда в Лос Анджелис преценява, че Пери е откраднала основата за парчето си от "Joyful Noise" на религиозния рапър Маркус Грей и е взела най-малко 45 процента от мелодията му за собствено ползване. Така певицата е задължена да плати 2,7 млн. долара на Грей.
Започнахме с Led Zeppelin и ще завършим с тях. "Stairway to Heaven" не е единственото им парче, което става обект на съдебни спорове. През 2010 г. изпълнителят Джак Холмс съди рок бандата заради собствено парче, което се казва "Dazed and Confused". Хомлс сам пише текста на песента и я издава две години преди Zeppelin и смята, че групата е окрала труда му най-безсрамно, без дори да си направи труда да смени името на песента. Спорът е разрешен с извънсъдебно споразумение.