Красиви жени - пример №1: Меган Фокс
Безцелен сценарий, безумни екшън сцени, слаби диалози? Няма проблем, филмите на Бей замазват тези слабости с красиви лица. Меган Фокс може да не е талантлива като за "Оскар" или "Златен глобус", но за сметка на това да я гледаш как ремонтира кола с изрязани дънки и още по-изрязано горнище носи особен вид естетическа наслада с чисто прасешки нюанси.
Бей обаче има проблем с комуникацията с Фокс - тя неслучайно го сравни с Хитлер, а по-късно той се опита да ѝ саботира кариерата, след като вече я беше уволнил от франчайза. Но все още може да си спомним забележимите (не забележителни) изпълнения в първите два филма от поредицата "Трансформърс".
Сигурно сте забелязали, че във филмите на Бей често някакви неща гърмят. "Бум!" се чува почти толкова често, колкото човешка реч. Но как иначе? Това е режисьорът, който разказва пред USA Today как като дете е снимал филмчета с инвазия на извънземни, а за целта е слагал пиратки върху своето влакче-играчка. Веднъж дори запалил спалнята си и се наложило да идват пожарникари. Трябва ли сега да се учудваме на мощните взривове, които показва на големия екран? И още по-важното: трябва ли да му се ядосваме?
Филмите на Бей са напоени със склонността към разруха, характерна най-вече за мъжете, разбира се. Тя се проявява още от детството, а е налице и като поостареем (просто не е добра идея, защото, нали, закони). Но когато не е добра идея да рушиш, все пак ти носи кеф да гледаш как друг го прави. Пиротехническите екипи на Бей заслужават поздравления за случващото се на екрана, макар и понякога покрай експлозиите да не можеш да видиш нищо друго. Ама то невинаги има много за гледане.
Или "жената на Джейсън Стейтъм", както вероятно някои от вас я помнят. Моделът замени Меган Фокс като екранна любима на Шая Лабъф в третия "Трансформърс" и привлече зрителското внимание с крак тип "до сливиците" и лице, което провокира рискови за описване фантазии.
Ето, не помним сюжета на "Трансформърс: Тъмната страна на Луната" (даже и името не помнехме, та се наложи да гугълваме), но помним, че Роузи е участвала в него. "Топ филм", както биха написали в някои други сайтове, и то само заради нея.
"Маркъс: Виж, човек, не получвам секс вкъщи, ОК? Не ми отнемай и това.
Майк: За какво говориш, човече? Спиш с красива жена всеки ден.
Маркъс: Женен съм. Това значи да си женен. Означава, че спите заедно, но не получаваш нищичко."
Този по братско искрен мъжки разговор от "Лоши момчета" е пример за хумора във филмите на Бей. Той сякаш така подбира сценариите, по които да работи - да има екшън, но да има и хумор, който от време на време да разведрява обстановката. А и не може само гърмежи, от тях зрителите ще ги заболи глава.
Скарлет Йохансон в "Островът", Кейт Бекинсейл в "Пърл Харбър", Лив Тайлър в "Армагедон", Мелани Лоран в 6 Underground... Това са само част от останалите примери, че дори когато филмите на Бей са изпълнени със слабости, винаги се намира някоя красива жена в актьорския състав, която да привлече с присъствието си окото на гледащия. Тези дами нямат много възможности да демонстрират талант, но и никой не го очаква от тях, когато са във "филм на Майкъл Бей". Те са важното нещо на фона на експлозиите... или обратното.
На снимката: Скарлет Йохансон на премиерата на "Островът".
Да, след втория филм "Трансформърс" е логично да ти писне да гледаш биещи се гигантски машини, превръщащи се в коли, самолети и танкове, но особено в първия филм има някакво очарование. Една сбъдната детска мечта за всяко момченце, което някога е сглобявало подобна играчка или е лепило картинки с трансформъри от дъвки из стаята си. Първата трансформация на Оптимус Прайм във филма от 2007 г. е паметна сцена, макар че още тогава беше трудно да се различи кой робот с кого се бие, това роботски крак ли е, ръка ли е, друго ли е...