С наближаването на "Оскарите" напрежението и емоциите стават все по-големи и по-големи - колкото за номинираните, два пъти повече за тези, на чиито плещи лежи нелеката задача да разпределят гласовете си за различните категории на най-престижните филмови награди.
Гласуването вече е в ход и членовете на Американската филмова академия са заети с обмисляне, преглеждане за пореден път на филмите и дилеми от сорта на това дали на "Рома" му е достатъчна само наградата за най-добър чуждестранен филм, или може да отнесе и статуетката за най-добър филм въобще.
Los Angelis Times решава да надникне зад завесите на целия този процес. Американският вестник се обръща към четирима членове на Академията за това как ще гласуват в ключовите категории на "Оскарите".
Запитаните са представители сценарист, актьор, режисьор и продуцент. Те се съгласяват анонимно да споделят вижданията си за това кой трябва да вземе наградите тази година. Букмейкърите и залагащите да внимават:
Сценарист, жена в 30-те си години
Най-добър филм: Много се чудих между "Черната пантера" и "Фаворитката", но все пак избрах "Черната пантера". Винаги съм се спирала на филми, които ме изпълват и остават с мен, заедно с това обаче и са направени добре. Искам победителя в тази категория да бъде филм, който е поел най-много рискове и хората са му се наслаждавали (да се разбира - отишли са да го гледат). Харесах страшно много "Фаворитката", но в крайна сметка се спрях на "Черната пантера", защото отговори на всичките ми изисквания и все пак не изглежда като филм, правен точно за "Оскарите".
Най-добър режисьор: Това беше труден избор. Мисля, че Алфонсо Куарон абсолютно заслужава "Оскар" за "Рома". Филмът беше толкова великолепно заснет и като сценарист изпитвам толкова голямо уважение към това как той може да разказва историята с картини. И все пак Спайк Лий си е Спайк Лий ("Черен в клана"). Опитвам се да изкажа мнението си върху текущите филми на режисьорите и не знам дали "Черен в клана" е по-добре насочен филм от "Рома", но знам, че Спайк Лий досега не е бил номиниран за най-добър режисьор и искам да спечели за неговата последователна способност да разтърсва света ми с разказите си.
Най-добър оригинален сценарий: "Фаворитката"! Една ужасно забавна, изобретателна и красива приказка, разказана ефектно. И това е история, която най-често би включвала двама мъже и кралицата, така че е освежаващо да видим, че този филм е поел по различен път.
Най-добър адаптиран сценарий: Винаги ще обичам братята Коен, но нещо в "Балада за Бъстър Скръгс" като филм антология ме накара да не гласувам за него. Това може да е нелепо, но е истина. Вместо това избирам "Ако Бийл Стрийт можеше да говори". След като наскоро прочетох книгата, по която е писан сценария, бях изумена как Бари Дженкинс е успял да предаде в сценария си топлината, тона и детайлите от книгата на Джеймс Болдуин.
Най-добра актриса: Ще се радвам, която и да е от тези жени да спечели, но любимото ми изпълнение е това на Оливия Колман във "Фаворитката". Способността й да предаде тази безкрайна бездна от скръб под изтощеното си поведение разби просто сърцето ми. Освен това си мисля, че досега актрисите, които печелят в тази категория, никога не са били забавни, а, Бога ми, тя е забавна.
Най-добър актьор: Рами Малек. Не съм фен на "Бохемска рапсодия", но бях впечатлена от изпълнението на Малек. Ако Крисчън Бейл спечели, това също е добре. И двамата изиграха роли, изискващи сериозна физическа промяна, и двамата се справиха повече от добре с тази задача. Но единият изигра дива рок звезда с жар и дълбочина, които надхвърлят самия филм, така че избирам него.
Най-добра поддържаща женска роля: Реджина Кинг ("Ако Бийл Стрийт можеше да говори"). Без съмнение. Отново, харесаха ми всички изпълнения в тази категория, но дори само сцените в Пуерто Рико ме спечелиха за нея.
Най-добра поддържаща мъжка роля: Ричард Е. Грант ("Can You Ever Forgive Me?") е моят избор в тази доста оспорвана категория. Ще се радвам на победата на всеки един от номинираните, но играта на Грант е докосваща и перфектно предадена и го искам във всеки един филм.
"Черната пантера"
Актьор, мъже в 50-те си години
Най-добър филм: Ще избера "Черната пантера". Звучи откачено. Мисля, че идеята за "Оскар" за популярни филми е абсурдна и съм доволен, че се отърваха от нея толкова бързо. За Райън Куглър (режисьорът на "Черната пантера" - бел.р.) да стигне от "Инцидентът на станция "Фрутвейл"" дотук за 5 години е нещо невероятно. Цялата тази продукция трябва да бъде почетена. Мисля, че би било добре за индустрията и мисля, че би било добре за Академията. И ако победи "Бохемската рапсодия", ще напусна Академията.
Най-добър режисьор: Ако можех да гласувам за Брадли Купър, щях. Мисля, че беше ощетен тук. Така че моят избор е Павел Павликовски ("Студена война").
Най-добър оригинален сценарий: За актьор гласувах за Итън Хоук ("First Reformed"). Трябваше да се вмъкне. Обожавам го, обожавам филма. Откачено е, че това е първа номинация за Пол Шрейдър. Надявам се да спечели.
Най-добър адаптиран сценарий: Живеех в Ню Йорк през цялото време, когато това нещо с Ли Израел ставаше, и "Can You Ever Forgive Me?" улавя перфектно тази история. Освен това съм голям фен на Никол Холофцен. Тя просто продължава да създава наистина страхотни, интересни неща. Мисля, че това е най-доброто от всички досега.
Най-добра актриса: Оливия Колман, мисля. Мисля, че Глен Клоуз най-накрая трябва да вземе наградата, но не харесвам филма с нея ("Съпругата"). Харесва ми невероятното й изпълнение. Но диапазона, който Колман показва във "Фаворитката" просто покрива всичко, което човек може да поиска. Тя играе всичко по емоционалния спектър в този филм.
Най-добър актьор: Колебая се наистина много между Рами Малек и Крисчън Бейл. И двата филма съм ги гледал 2-3 пъти вече. Глупаво ще е да се каже, че играта на Рами Малек е по-добра от тази на Брадли Купър, например. Всички те са индивидуално фантастични. Но ми хареса това, което направи Рами Малек, а работната етика, която той внесе в ролята, беше невероятна.
Най-добра поддържаща женска роля: Обожавам Реджина Кинг. Според мен тя винаги е била страшно подценявана като актриса. Тя носи такава сила във всичко, което прави. Освен това харесвам "Ако Бийл Стрийт можеше да говори". Мисля, че това е филм, който е подценен и бих искал да го видя да печели нещо.
Най-добра поддържаща мъжка роля: Ричард Грант е страхотен в "Can You Ever Forgive Me?". Освен това няма по-голям фен от мен на "Withnail and I".
Оливия Колман във "Фаворитката"
Режисьор, жена в 40-те си години
Най-добър филм: Алфонсо Куарон е правил наистина великолепни филми, но мисля, че "Рома" е най-добрият досега. Той е личен, той е политически и представя свят, в който можеш да се изгубиш.
Най-добър режисьор: Куарон, по същите причини.
Най-добър оригинален сценарий: "Фаворитката". Той е злобен, той е смешен, има състезание с патици. А накрая те оставя рабит.
Най-добър адаптиран сценарий: Лесно бих могла да гласувам за Спайк Лий за най-добър режисьор. Конкуренцията в тази категория е откачена. Мисля да гласувам за него тук, защото "Черен в клана" е всичко, което може човек да иска от един филм на Спайк Лий. Той е провокативен и вълнуващ и предлага на зрителите прозорец към американския опит - към миналото и към настоящето.
Най-добра актриса: Оливия Колман. Всички тези неща, които казах за "Фаворитката", се отнасят и за Колман като актриса. Чудесно е, че толкова много хора я откриват като актриса с този филм.
Най-добър актьор: Мисля, че Уилям Дафо в "Пред портите на вечността" прави нещо невероятно. Той ще ви накара да видите колко изтощен е Ван Гог от собствената си страст, от изкуството. Мисля, че това е първият филм за Ван Гог, който наистина набляга на важността и необходимостта от изкуство.
Най-добра поддържаща женска роля: Бях близо до това да гласувам за "Ако Бийл Стрийт можеше да говори" за най-добър сценарий, така че чувствам, че трябва тук да подкрепя Реджина Кинг за страхотната й работа във филма.
Най-добра поддържаща мъжка роля: Ричард Е. Грант ме накара да се смея и да плача. Това е много важно.
Мелиса Маккарти и Ричард Е. Грант в "Can You Ever Forgive Me?"
Продуцент, мъж в 50-те си
Най-добър филм: "Рома", заради деликатността и уменията, вложени в него. Това е просто един супер-добре изработен филм, който заслужава всички похвали. Това е ясен избор за мен.
Най-добър режисьор: Долу ръцете, Куарон трябва да победи тук. Това е единственото логично нещо. Знам, че вече е възхваляван, но не ми пука. Той заслужава това.
Най-добър оригинален сценарий: Вероятно отново ще заложа на "Рома" заради същата тази трансформираща енергия, която усетих от него. Аз съм малко пурист. Не можеш да имаш най-добър филм и най-добър режисьор, без да имаш и най-добрия сценарий.
Алфонсо Куарон с две награди БАФТА за филма си "Рома"
Най-добър адаптиран сценарий: "Ако Бийл Стрийт може да говори" за специфичната му трансмутация.
Най-добра актриса: Мелиса Маккарти. Аз съм нюйоркчанин и познавам тази самотна личност. Изпълнението й просто ме отнесе.
Най-добър актьор: Наистина се боря между два избора. Не харесвам "Вице". Голям фен съм на Адам Макей, но не мисля, че това беше добре изграден наратив. Въпреки това Крисчън Бейл е хамелеон. И ако има един филм, където да можете да отделите изпълнението на актьора от цялото, това е "Вице". И все пак - Рами Малек. Също като Крисчън Бейл той влезе в образа на истинска личност, превръщайки се в тази личност. Клоня към Рами, защото харесвам филма повече.
Най-добра поддържаща женска роля: Тук се чувствам объркан. Все едно почти нямам избор... Но вероятно ще бъде Реджина Кинг. "Фаворитката" беше забавен, но Ема Стоун и Рейчъл Уайз просто не показаха достатъчно добри роли.
Най-добра поддържаща мъжка роля: Това е наистина трудно. Отново, защото харесвам много филма, мислех да избера Ричард Е. Грант. Но май предпочитам Адам Драйвър, който според мен открадна шоуто в "Черен в клана" с поддържащата си роля.
Единственият риск на черната пантера беше, че са взели билбо бегинс във филма ТИя не може да са сериозни ..
Кафе, не можах да разбера: запитани са..... представители на... представителни.... представили се.... и там изредените кви бяха сценаристи, режисьори и други. Ама и да не съм разбрала, ще кажете - то се ПОДРАЗБИРА :-), т.е. смисъла се разбира...ама що ли се обяснявам толко..
Извинявам се, не съм дочела думата, та.... пак мола за извинение, но що ли пък чак толко да се извинявам :-)
"Черната пантера" за "най-голям" риск? И понеже я би "изпълвал"? Защо не си купи голям вибратор с подходящ цвят, така ще се почувства наистина рисково и изпълнена. Другият пък бил мислел, че "би било добре за индустрията и би било добре за Академията". Сигурно! Ще бъде първият случай, в който "Оскар за най-добър филм ще получи филм, който не е номиниран нито за сценарий, нито за режисура, нито за актьорска игра в главни или второстепенни роли, нито за операторско майсторство. Май наистина ще бъда добре за академията да демонстрира безпощадно ясно и окончателно, че вече не става дума за художествени достойнства и кинематографично майсторство, а за чиста проба идеология на правоверна левундерска политкоректност. "Черната пантера" е средна хубост дори за "популярни филми". Не блести даже със спецефекти и музика - нищо новаторско и запомнящо се няма в тях. Ако си говорим за модерност в смисъл вкарване на политкоректност - предостатъчно я има и във филми като "Черен в клана" или "Фаворитката", но, Бога ми, там нещата са поднесени майсторски и са Кино с главно "к". "Рома" на Куарон и "Зелената книга" също са Кино, за разлика от лъскавата конфекция "Черната пантера". Но в Академията могат да си изберат "Черната пантера", защо не. Тъкмо да демонстрират, че копаят дъното.
Ясно ЧЕРНАТА ПАНТЕРА защото трябва, а другите - тях може и "по съвест". Жалка работа! Такова подлизурство нямаше и по бай Тошово време, баси. Така копат надолу, че скоро ще стигнат до другата страна на Земята.