"Заплахата идва отвътре" - този анонс стои върху филмови плакати, разлепени по стотици рекламни табла в Париж.
Изображението: гигантски автомат АК-47, вграден в металната конструкция на Айфеловата кула.
Заглавието: Made in France.
Новият филм на режисьора Никола Букреф, който едва ли не предсказа събитията от нощта на 13 ноември, при които в шест паралелни терористични нападения бяха убити над 130 души, а още над 350 бяха ранени.
Стряскащото съвпадение между сюжета на Made in France и касапницата по улиците на Париж принуди разпространителите да отменят премиерата на филма, планирана за 18 ноември, сряда.
Лентата вече беше показана на филмовия фестивал в Пусан, Южна Корея, под името "В клетката" със следната анотация:
"Заснет само няколко месеца преди атентатите в Париж през януари 2015 г. (атаката срещу Charlie Hebdo), историята на филма има близка прилика със събитията от реалността... Той е смел криминален трилър, който ще ви потопи във вътрешността на екстремистките мюсюлмански групировки, растящи на територията на западните държави и готови за удар във всеки момент".
Филмът разказва за историята на Сам - мюсюлманин и журналист на свободна практика, който се внедрява в имигрантските среди в парижко предградие.
Той се сближава с група от четирима младежи, получили мисията да създадат джихадистка клетка и да всеят хаос в сърцето на Париж.
Създателят на филма Никола Букриеф го описва като "противоотрова" на ислямисткия тероризъм във Франция, чиято цел е да въздейства на младата аудитория от бедните предградия, податлива на религиозна индоктринация.
"Това е филм за лудостта на времето, в което живеем", коментира режисьорът преди дни пред AFP.
Персонажите във филма впечатляват с младостта си и аматьорския хъс, с който се въвличат в джихада, без да си дават трезва сметка за последствията от действията си.
"Исках да покажа изкривената реалност на тези младежи, които се превръщат в убийци. Това са просто тотално изоставени деца. Това са стотици млади хора, търсещи среда, която да ги извади от скуката", казва Букриеф.
Самият режисьор е израснал в средата, която документира във филма.
"Моят баща е алжирец, майка ми е французойка. И не мога да повярвам как интеграцията може да се провали до такава степен", коментира Никола Букриеф.
Френският разпространител Pretty Pictures и продуцентът Radar Films потвърдиха, че не само премиерата ще бъде насрочена за по-късна дата, но и оригиналната рекламна кампания на Made in France ще бъде сменена.
"Така или иначе, вероятно никой не би отишъл на кино в момент като този. Не бихме искали да поставяме киносалоните в трудната позиция да решават дали да програмират този филм", коментира Джеймс Велез, директор на Pretty Pictures пред Deadline.