В 20-те си години брокерът на Уолстрийт Джордан Белфорт, изигран от Леонардо ди Каприо, открива собствена компания, става мултимилионер и започва да отрупва живота си с всичко, което хайлайфа предлага - законно и незаконно. Нищо от това обаче не е толкова интересно за зрителите, колкото моментът, в който Белфорт умилостивява съпругата си, за да правят секс.
Сцената включва двама от най-сексапилните актьори - Марго Роби в ролята на Нaoми и Леонардо ди Каприо в ролята на Белфорт. Те седят на пода пред леглото, а Роби бавно разтваря краката си, докато Ди Каприо пълзи към нея. Тези няколко минути се нареждат сред най-еротичните в киното и очаквано често са връщани от начало.
Няма как да минем и без най-емблематичната сцена, която върви ръка за ръка с бутона “Пауза”. Естествено, става въпрос за Шарън Стоун и онова иконично премятане на краката по време на полицейския разпит в “Първичен инстинкт”.
Персонажът на Стоун - Катрин Трамел, стои срещу група полицаи, разпитващия я за смъртта на партньора ѝ, а на един от въпросите тя разтваря крака и ги кръстосва. По отворените усти и избиващата пот на мъжете се предполага, че Трамел е без бельо, което е стимулирало зрителите да спират сцената, за да проверят дали и актрисата също не носи нищо под роклята.
Това е една от легендарните грешки в киното, която стига до очите на зрителите в киното и видеокасетите. В нея група щурмоваци тръгва след Люк Скайуокър, принцеса Лея и Хан Соло, които се опитват да избягат, и при тичането един от щурмоваците удря шлема си във вдигаща се врата. Много фенове си задават въпроса дали случка е умишлена или инцидентна, заради което безброй пъти спират и повтарят сцената.
Неловкият момент става толкова популярен, че Джордж Лукас решава да добави звуков ефект за DVD версията на филма от 2004 г.
В историята на стоп кадрите влиза и голата Кейт Уинслет от “Титаник” в запомнящата се сцена, където ляга на дивана само по диамантено бижу, за да бъде рисувана от героя на Леонардо ди Каприо. Този момент става емблема за филма на Джеймс Камерън и често е стопиран, тъй като времето, което камерата отделя за тялото на Уинслет, е кратко.
Забелязали ли сте, че героят на Брад Пит се появява в “Боен клуб”, преди персонажът му официално да се представи на героя на Едуард Нортън? Много вероятно е да сте го пропуснали, защото това се случва за части от секундата и може да се види само ако натиснете бутона “Пауза”.
Конкретната сцена е в началото на филма, когато героят на Едуард Нортън е в болница, обяснявайки на лекаря срещу себе си проблема си с безсънието. За много, много кратко в този момент се появява статичният образ на Брад Пит, което подсказва каква е функцията му във филма.
Първият филм от поредицата Индиана Джоунс също има специален момент, който си е струвал стопиране на кадъра. Въпросният фрагмент, който зрителите са гледали отново и отново, включва Харисън Форд с базука, с която тича след нацистите, и археологът Рене Белок (Пол Фрийман).
Когато Форд в обувките на Индиана Джоунс стреля по враговете, нацисткият археолог решава, че има какво да каже и в момента, в който отваря уста, лапва муха. Моментът става култов благодарение на видеокасетите и многократното натискане на бутона “Пауза”.
Малък, но забавен детайл, който също си е заслужавало да се види на стоп кадър, има и във филма “Троя” от 2004 г. В сцената Ерик Бана, играещ Хектор, помага на Орландо Блум в образа на Парис да се скрие зад стените на Троя от преследващите го ахейци.
Един от тези ахейци обаче е толкова настървен в тичането си след принцовете, че се препъва и изпуска щита си.
Незабравима е и сцената от “Ах, тази Мери”, когато героят на Бен Стилър наблюдава от тоалетната преобличащата се Камерън Диаз и прищипва пениса си с ципа на панталоните. Положението е толкова сериозно, че през прозореца на банята влизат полицай и пожарникар, за да помогнат със ситуацията.
А зрителите, любопитни да разберат как точно героят на Бeн Стилър се е прищипал, постоянно са натискали паузата на кадъра, в който камерата слиза надопу по панталоните му.
Като се има предвид, че филмът на Пол Томас Андерсън хвърля поглед към света на порно индустрията от началото на 80-те години, не е изненада, че най-стопираният кадър е привлякъл вниманието заради интимните органи.
В сцената Марк Уолбърг се изявява в образа на порно звездата Дърк Диглър.Той се появява по бельо в сцена, снимана край басейн, а интересът, който кара хората да натискат “Стоп”, е колебанието дали носи протеза в слипа си или е напълно естествен.
Трудно ще се намери човек, който да оспори факта, че Джесика Рабит е най-секси анимираната героиня за всички времена, но не извитите форми на тялото и са причината сцената с влизането ѝ в бара от “Кой натопи Заека Роджър” да бъде паузирана. Зрителите са забелязали друго, което е трябвало да се огледа в неподвижно състояние - когато Джесика влиза, целият актьорски състав замръзва и застопорява очите си в нея.