Страна: Италия
Драматичното Bicicletto от италианската SPA (Societa Piemontese Automobili), уважавано име в автопроизводството и дизайна, основано през 1906 г. – е вдъхновено от буталните cafe-racer мотоциклети на миналото. Не се подвеждайте обаче: този електрически хибрид е пълен с технологии от XXI век, включително лъскава композитна карбонова рамка, която свежда теглото до приемливите 23 кг.
Акумулаторът е разположен в долната част на рамката; фалшивият резервоар за гориво всъщност е отделение за багаж, върху което има LED дисплей, който съобщава скоростта и нивото на заряд на акумулатора.
С електрическото задвижване, Bicicletto достига максимална скорост 45 км/ч; компанията твърди, че колелото изминава 50 км само на електричество и цели 120 км, ако пътникът върти педалите.
Включен в стандартен електрически контакт, акумулаторът се презарежда за пет часа.
Подобно на някои други красиви возила от Италия, изключително стилното Bicicletto няма да бъде никак евтино. Когато велосипедът се появи в Европа в края на 2015 (и в останалата част от света през 2016), той ще струва приблизително колкото и чисто нов Fiat Panda.
Цена: $11 000 (по ранни прогнози)
Страна: Германия
За специалистите по аеродинамика проектирането на велосипед, който да обикаля по пистата на колодрум в продължение на час без спиране със средна скорост близо 53 км/ч е сериозно предизвикателство – и нещо рекордно. Германският производител Canyon е снабдил британския състезател Алекс Даусет с такъв велосипед за неговия рекорд, поставен на 2 май в Манчестър. Постижението изстрелва и Даусет, и велосипеда начело в новинарските емисии.
“Возилото“ на Даусет, адаптирано от шосейния велосипед Canyon Speedmax, е оптимизирано за максимална аеродинамичност, което води до рекордно висока скорост. Speedmax WHR също така успява да ускори пулса на зрителите - с форма, вероятно най-добре оценявана отгоре, където усилията на Canyon за свиване на профила изпъкват особено много.
Цена: не се продава
Разработен от българските архитекти Мартин Ангелов и Михаил Кленов
Оригиналният Halfbike беше наполовина хитро решение за градска мобилност, наполовина реквизит за Cirque du Soleil. Наследникът му измества баланса в полза на първото, благодарение на важната замяна на единичната, наподобяваща пистолет ръкохватка с по-традиционно, макар и леко скъсено кормило.
Това, което Halfbike II не е изгубило обаче, е оригиналния си вид на музеен експонат, карането в изправена позиция и странната механика.
Прикрепено към алуминиева рамка, единичното предно колело осигурява задвижването, а двете съчленени задни колела отговарят за управлението. Много високото шперплатово кормило се сгъва, за да направи тежащия около 8 кг велосипед малко по-удобен за разнасяне в обществения транспорт – където евентуално велосипедистът би могъл да седне.
Цена: $599
Страна: САЩ
Идеите за оптимизиране на трафика в задръстените центрове на градовете предлагат вдъхновен, елегантен начин да се отървем от задръстванията. Ford са възприели охотно тази идея, проектирайки сгъваемия MoDe:Pro е-велосипед.
Той е предназначен за употреба от “куриери, електротехници и хора, занимаващи се с доставки на стоки и услуги”, предполага се, след като паркират своя работлив микробус Ford Transit Connect. Маршрутът до предварително избраната дестинация се предава не чрез потенциално разсейващ смартфон, а чрез тактилна обратна връзка до кормилото на велосипеда, което вибрира, за да покаже правилната посока, в която да завиете.
Ей това, любители на състезанията, се нарича "да чувстваш пътя".
Цена: не е известна
Страна: Сингапур Тънката, инвазивна трева, която расте с бесни темпове, всъщност е идеален материал за изработка на рамката, с равностойна устойчивост и гъвкавост. Но ако предишните опити за прилагане на магията на бамбука към велосипедите са водили до груби, тромави смолисти “спойки”, сингапурското колело Bamboo Bee успява да направи съединителните тръби гладки и компактни.
Компанията, която също е развила успешна кампания в Kickstarter, доставя велосипеда елегантно разделен на съставните си части, за окончателно слобяване в дома на потребителя или местна вело-работилница.
Цена: $1500 - $3400
Страна: Италия
Дървените велосипеди са хит в момента. Те варират от учебни колела за $90, направени от шперплат, до струващи $70 000 модифицирани арт-байкове, направени от огъната на пара букова дървесина.
Представен през април на Миланската седмица на дизайна, WooBi на италианския стилист Матео Зуньони е сред най-красивите дървени велосипеди, които сме виждали. Минималистичното колело включва части от рамката и предна вилка, изработени от солидна дървесина, грес ремък Gates, вместо традиционната верига.
Когато WooBi бъде пуснат в продажба това лято, купувачите ще могат да избират дървесината от списък, включващ орех, палисандър, ясен, венге и други, както и нюанса на колелата и кожените ръкохватки и седлото, произведени от Brooks. Прототипът докарва перфектно цветовата комбинация по наше мнение. Нищо не показва толкова добре “екологичност”, колкото масивно дървено колело с яркозелена рамка.
Цена: $7700
Страна: Канада
На пътя Helix, едноименният продукт на стартъп производство на колела от Торонто, е несъмнено привлекателен.
Но едва когато видите това двуколесно возило да се трансформира, реалната му красота започва да бие на очи. Само с няколко бързи движения – разгъване на един компонент, плъзване на един фиксатор и завъртане на някое друго лостче – велосипедът от средство за транспортиране се превръща в нещо лесно за транспортиране.
Амбициозните твърдения на създателите за Helix – че той се сгъва до размера на едното от колелата, са съвсем леко преувеличени. В сгънат вид велосипедът е с размери само 60x65x25 см. И тежи само 9.5 кг, благодарение на оголената рамка, изработена изцяло от титан. Helix смятат да стартират кампания в Kickstarter за финансиране на масово производство, с планове да започнат доставките преди края на лятото.
Цена: $1300 - $1700, в зависимост от спецификациите
Страна: Швеция
Типичният товарен велосипед е дву- или триколесен с традиционна позиция за каране прав и място за съхранение в разширена носова или удължена опашна част. Velove Armadillo обаче не е типичен товарен велосипед.
Този четириколесен електрически хибрид с пълно окачване разполага полу-легналия шофьор отпред, и товарно отделение с обем 1 кубичен метър отзад.
Квадрицикълът е толкова подходящ като заместител на товарни микробуси в градски центрове, че DHL Express в Холандия са започнали да извършват доставки с такъв (наричат го Cubicycle) в град Алмере.
Компанията съобщава, че средностатистическият ден на Velove включва пренасяне на 125 кг пратки и изминато разстояние над 50 км. Засега Armadillo на Velove е само на етап прототип, но шведската стартираща компания се опитва да започне производството догодина.
Цена: не е известна
Страна: Великобритания
Надали има възрастен, който не би се възползвал от шанса да се качи в този анатомично вдъхновен кокпит - возило за деца и да поеме по пътя. Разположен върху здрава опорна рамка, кошът предлага място за четири малки деца на накланящи се, червени тапицирани седалки с петпосочни колани.
Електрически двигател милостиво усилва силата, влагана от родителите във въртенето на педалите.
Носовата част включва вътрешно отделение за багаж, а отвън има един челник с високи и ниски осветяващи лъчи. Има и весел клаксон, предни и задни мигачи и USB порт за зареждане на мобилен телефон.
Това нестандартно колело разполага също със симулатор на звука на самолетен двигател, свързан с позицията на регулатора на скоростта. Необходимите за целта ретро авиаторски шлем и очила обаче не са включени в комплекта.
Цена: 4950 британски лири (около $7800)