Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Франция глоби Google с 1,1 млрд. долара за "заблуждаваща" класация на хотели

Компанията е използвала различни стандарти от френските за своята класация Снимка: iStock
Компанията е използвала различни стандарти от френските за своята класация

Проблемите на Google с националните правителства продължават, след като Франция наложи глоба на технологичния гигант в размер на 1,1 млрд. евро за "потенциално заблуждаване" на потребителите, съобщава АФП.

Разследване през 2019 г. от френския надзорен орган и финансовото министерство на страната установи, че технологичният гигант е виновен за "подвеждаща търговска практика", засягаща класация на Google за хотели и места за настаняване на туристи.

Наложената глоба е определена чрез споразумение между френските власти и ръководителите на компанията от Ирландия и Франция. То е получило одобрение от френската прокуратура. Ако не се беше стигнало до споразумение, глобата имаше шанс да бъде няколко пъти по-голяма..

Според споразумението също така компанията е трябвало да промени своите практики, засягащи подобни класации.

Френската дирекция за защита на конкуренцията, потребителските въпроси и контрол на измамите (DGCCRF) стартира проучване в Google през септември 2019 г. след жалби от страна на засегнати хотели.

Според хотелиерите в търсачката на Google са показвани около 7500 хотела, което е несправедливо в сравнение с официалната класификация, издадена от Агенцията за развитие на туризма в страната.

Разследването също така установява, че Google е заменил класирането официалната агенция по туризма със свои собствени критерии, но е използвал идентична система от 1 до 5 "звезди", с което е създал "много объркващо усещане" за клиентите.

"Тази практика беше особено вредна за потребителите, които са били заблудени относно нивото на обслужване, което биха могли да очакват при резервиране на стая", се казва в позиция на регулаторния орган.

"Това беше вредно и за хотелиерите, чиито заведения бяха представени погрешно като по-лоши, отколкото в официалната класификация на Агенцията за развитие на туризма на Франция", допълват оттам.

От септември 2019 г. Google "коригира своите практики" по отношение на класациите си за места за настаняване, връщайки се към официално издадената класация на френската агенция по туризма.

Това е поредна тежка глоба за технологичния гигант във Франция, след като през декември миналата година отнесе наказание от 35 млн. евро от регулаторните органи заради практики, нарушаващи политиката за поверителност на данните. Според френските власти компанията е заобиколила разпоредбите за т.нар. "бисквитки" - средство, използвано от сайтовете в интернет за съхранение на информация локално в уеб браузъра на посетителя.

Националната комисия по информатика и свободи (CNIL) заяви, че както Google, така и Amazon автоматично са поставили рекламни тракери на компютрите на потребителите, без да искат съгласие.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените