Тук китайците са получили вдъхновение от много места. Каросерията е от G-класата, оформлението на фаровете и мигачите идва от Defender, а решетката е от Jeep. Ако не си падате по офроуда BJ80 се предлага и по-ниско окачване, нископрофилни гуми и аеродинамичен пакет.
Този концепт поразително прилича на Toyota FJ Cruiser, но дизайнът е претърпял еволюция – кръглите фарове вече са заменени от такива, заети от Evoque. Доколкото е известно, в Dongfeng не са ползвали техника от FJ, за да създадат своя автомобил.
Dongfeng Motors влезе в историята със своя клонинг на Hummer H1, но сега нещата стават по-сериозни. New Warrior е еволюция на клонинга EQ2050 – платформата е същата, както и дизеловият мотор. Но дизайнът вече е доста по-различен. Не се знае дали возилото ще има цивилен вариант.
Тук има доста заемки от американски и руски автомобили, но те са вече дълбоко скрити. L5 e по-голям и по-тежък от S-класата на Mercedes с дълга база. Дизайнът на L5 отдава почит на лимузината CA770, произвеждана между 1963 и 1980. Автомобил за висши държавници и богати бизнесмени, които са в добри отношения с партията, с цена от над 770 000 долара, това е най-скъпият китайски седан.
Китайската компания, чието име означава „Червено знаме”, успя да победи Rolls-Royce в надпреварата при луксозните SUV модели. Този огромен SUV се задвижва от V8 двигател с две турбини и мощност 381 конски сили и има задвижване 4х4. Може би ви прилича на някои японски или европейски луксозни всъдеходи.
Всъдеходът е проектиран в Китай, но е качен върху шаси на Ford F-450 и е с 6,8-литров V10 мотор със скромна мощност - 362 конски сили. Интериорът е обогатен с телевизор с плосък екран, хладилник и сервиз за шампанско. Арматурното табло пък е заето от F-150. Цената е 1,8 милиона долара.
Серджо Маркионе отдавна търси с кого да слее FCA, но едва ли е имал предвид Lifan. 330 EV е интересен автомобил, който съчетава чертите на Mini Cooper и FIAT 500, а интериорът е копие на този на британския модел. Освен електрическата версия, 330 се предлага и с 1,3-литров бензинов мотор с мощност 90 конски сили.
Помните ли Rover? Китайската компания SAIC купи по-голямата част от останките на британската марка, но няма право да използва името Rover и така се роди Roewe. Няколко години Roewe продава основно модела 75, а сега вече развива и собствени автомобили. Vision-R може и да прилича на Audi A7, но Rover имаше подобен модел преди много години – Vitesse, така че не е изключено да се появи купе с 4 врати.