Цена: 11,77 милиона долара
Това може би е най-луксозната и изтънчена кола, създавана някога от Mercedes. Този екземпляр е продаден от компанията Goodings&Company и единият от двамата й предишни собственици е била пруската баронеса Жизела фон Кригер.
Произведени са едва 32 бройки 540К, като повечето от тях са по индивидуални поръчки на важни политици, всъщност, сериозна част от тези коли се озовават в ръцете на високопоставени нацистки фигури. Това е станало възможно, след като Адолф Хитлер е започнал да раздава тези автомобили като подаръци.
При продажбата на автомобила на баронеса Фон Кригер началната цена беше 8 милиона долара, но изключително бързо стигна 11,77 милиона долара.
Цена: 12 402 500 долара
Този автомобил е продаден на аукциона Ferrari Leggenda e Passione за 12 402 500 долара. Това събития се организира веднъж годишно от собствениците на най-скъпите и редки автомобили с марката Ferrari. Италианската компания е произвела едва 22 бройки от 250 Testa Rossa, като този автомобил е №4 в серията. 250 Testa Rossa често бива сравняван с друг популярен и много скъп модел на марката от този период – 250 GTO. Според част от колекционерите обаче, 250 Testa Rossa е по-рядък модел, който е и по-лесен за каране.
Цена: 12 812 800 долара
375MM Berlinetta Competizione е един от многото модели на Ferrari, останали в историята с успехите си в „24 часа на Льо Ман”. Скудерията е участвала в легендарната надпревара с три 375ММ, а този екземпляр е единственият, който е в движение и е бил пилотиран от трима пилоти, печелили световната титла във Формула 1. Автомобилът е продаден на търг, организиран от компанията RM Auctions.
Цена: 14,3 милиона долара
Сигурно вече забелязвате тенденцията – доста от най-скъпите автомобили в света са дело на Ferrari.
Този екземпляр от 1953 е продаден от RM Auctions за 14,3 милиона долара, като наддаването стартира от 12 милиона. А след търга от компанията обявиха, че цената е надхвърлила прогнозата им. Това е и най-високата цена, постигана за Ferrari LM, а както подозирате LM идва от Le Mans. Това е последният автомобил на Ferrari, печелил маратонското състезание, а общо са произведени 32 броя от този модел.
Coupe от 1931 година
Цена: 14,9 милиона долара Този автомобил беше продаден за 14,9 милиона долара на аукцион организиран от Christie’s в Лондон. Производствената серия на Royale и изключително скромна – сглобени са едва шест автомобила. Еторе Бугати е планирал повече, но Голямата депресия през 30-те години унищожава пазара на луксозни автомобили, а Royale е бил един от най-скъпите автомобили на своето време.
Освен с дизайна, Royale се отличава и с внушителния си двигател: 12,7-литров мотор, зает от самолетната индустрия. Този Royale е най-ценният от шестте екземпляра, защото е бил част от личната колекция на Еторе Бугати.
Prototype от 1957 година Цена: 16,39 милиона долара
Малко по-рано вече стана въпрос за Ferrari Testa Rossa. Тук обаче се срещаме с първия екземпляр от общо 34 произведени коли от този модел. Колата е продадена за 16,39 милиона долара през 2011 на търг от Goodings&Company. Към този момент ферарито от 1957 година е най-скъпият автомобил, продаден на открит търг.
Но купувачите не приеха еднозначно този скъп прототип. Проблемът се криеше в това, че този автомобил е почти напълно унищожен по време на „24 часа на Льо Ман” през 1958 година, когато колата се запалва на два пъти. След това обаче автомобилът е изцяло възстановен с оригинални части, всяка от които има производствен номер на Ferrari.
Цена: 19,4 милиона долара
Смята се, че това е най-скъпият автомобил в света. Но, както знаете има твърдения, че колекционер си е купил 250 GTO за 52 милиона долара – това обаче е станало при частна сделка и цената не може да бъде потвърдена. Това 250 GTO е продадено от RM Auctions за 19,4 милиона долара. И тази производствена серия е скромна: създадени са едва 36 коли, като всички те все още са в движение, но твърде рядко се появяват на открити търгове. Повечето сделки за GTO се случват при закрити врата и сумите, платени за тях рядко се обявяват. Това 250 GTO е купено от британския радио водещ Крис Евънс, който продава три негови редки модели на Ferrari, за да събере парите за тази кола.
Цена: 27,5 милиона долара
NART означава North American Racing Team, а от този модел във Ferrari са произведени едва 10 коли. Първият собственик на колата е Еди Смит, който я държи в колекцията си много време и отказва да я продаде на Стив Маккуин и Ралф Лорън. В крайна сметка, през 2013 се решава да се раздели с нея срещу 27,5 милиона долара. Новият собственик на красивия кабриолет е Лорънс Строл, който има решаваща роля при основаването на модната империя на Томи Хилфигър.
Цена: 29 601 500 долара
Този автомобил е една от иконите на Формула 1 и „24 часа на Льо Ман”. Болидът печели девет състезания и с него се възражда легендарното име на състезателните коли на Mercedes – Сребърните стрели. Сглобени са едва 14 такива машини, а днес са оцелели десет от тях. Три от колите са в различни музеи, а шест са в централата на Mercedes в Германия. Това означава, че този W196R е единственият болид, попаднал в ръцете на частен колекционер. Точно този автомобил е участвал в Льо Ман и е бил пилотиран от легендарния Хуан Мануел Фанджо. Колата е продадена през 2013 година от британската аукционна къща Bonhams.
Цена: 43,7 милиона долара
Този модел е произвеждан от 1936 до 1940 година, а дизайнът е напълно нов за моделите на компанията, като е дело на сина на Еторе Бугати – Жан. Основната серия на модела е 57C, от която са произведени 710 коли. Но от версията 57SC са сглобени едва 4, а днес от тях са останали само две. Единият е този автомобил от 1936, а другият е от 1938 и е собственост на Ралф Лорън.
Колата от 1936 е била притежание на доктор Питър Уилямсън, един от най-известните колекционери на автомобили Bugatti в световен мащаб. Автомобилът е продаден на ексклузивен аукцион от Gooding&Company за 43,7 милиона долара.