Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Съвместни проекти

Subaru BRZ
Този автомобил е разработен съвместно от Subaru и Toyota, като двата модела – BRZ и GT86 са почти идентични. Двете японски марки започнаха да се сближават, след като Subaru се отказа от партньорството си General Motors, а Toyota купи дял от компанията-майка на Subaru – Fuji Heavy Industries.
Възторженият прием на двата модела на пазарите в цял свят обещава добро бъдеще за GT86 и BRZ.
Subaru BRZ
Този автомобил е разработен съвместно от Subaru и Toyota, като двата модела – BRZ и GT86 са почти идентични. Двете японски марки започнаха да се сближават, след като Subaru се отказа от партньорството си General Motors, а Toyota купи дял от компанията-майка на Subaru – Fuji Heavy Industries. Възторженият прием на двата модела на пазарите в цял свят обещава добро бъдеще за GT86 и BRZ.

Alfa Romeo Spider
Spider на Alfa е сред любимите на шофьорите коли от появата си през 1966 до спирането на производството на модела през 1993 година. Всъщност, донякъде моделът е спрян заради съвместния проект на Mazda и Alfa, който днес познаваме като MX-5.
Моделът натрупва още слава с участието си в „Абсолвентът”, където е шофирана от Дъстин Хофман.
Alfa Romeo Spider
Spider на Alfa е сред любимите на шофьорите коли от появата си през 1966 до спирането на производството на модела през 1993 година. Всъщност, донякъде моделът е спрян заради съвместния проект на Mazda и Alfa, който днес познаваме като MX-5. Моделът натрупва още слава с участието си в „Абсолвентът”, където е шофирана от Дъстин Хофман.

Chrysler Crossfire
За едно десетилетие Chrysler беше собственост на Daimler, компанията, която притежава Mercedes. Шефовете на Daimler са одобрили превръщането на Mercedes SLK версии купе и роудстър в Crossfire. Двата автомобила имат съвсем различни каросерии и дизайн, така че няма как да ги сбъркате, а малко след появата на Crossfire, Mercedes пуска на пазара новото поколение на SLK, за да вземе предимство.
Chrysler Crossfire
За едно десетилетие Chrysler беше собственост на Daimler, компанията, която притежава Mercedes. Шефовете на Daimler са одобрили превръщането на Mercedes SLK версии купе и роудстър в Crossfire. Двата автомобила имат съвсем различни каросерии и дизайн, така че няма как да ги сбъркате, а малко след появата на Crossfire, Mercedes пуска на пазара новото поколение на SLK, за да вземе предимство.

Ford Probe
Имаше период, в който Ford контролираше Mazda, американците никога не са притежавали изцяло японската марка, но държаха контролния пакет акции. Така че, когато в завода на Ford във Флет Рок, Мичиган започва производството на Mazda MX-6 и Ford Probe, учудените едва ли са много. За създаването на Probe от Mazda идват двигателите и шаситата, но каросериите за двата модела са доста различни.
Ford Probe
Имаше период, в който Ford контролираше Mazda, американците никога не са притежавали изцяло японската марка, но държаха контролния пакет акции. Така че, когато в завода на Ford във Флет Рок, Мичиган започва производството на Mazda MX-6 и Ford Probe, учудените едва ли са много. За създаването на Probe от Mazda идват двигателите и шаситата, но каросериите за двата модела са доста различни.

Honda Passport
През 90-те години босовете на Honda буквално проспиват бума на SUV автомобилите. За да наваксат, те се решават на смела стъпка – Honda купува модела на Isuzu – Rodeos и го превръща в Passport. Разликата с оригинала на Isuzu е само в емблемата на предния капак и вратата на багажника.
Honda Passport
През 90-те години босовете на Honda буквално проспиват бума на SUV автомобилите. За да наваксат, те се решават на смела стъпка – Honda купува модела на Isuzu – Rodeos и го превръща в Passport. Разликата с оригинала на Isuzu е само в емблемата на предния капак и вратата на багажника.

Toyota Matrix
Toyota и General Motors водят оспорвана битка кой да е автомобилен производител №1 в свята, но когато японците решават да започнат да сглобяват коли в Щатите, те се обръщат към GM, тъй като търсят стабилен партньор. В резултат на това сътрудничество се появява моделът Corolla, сглобяван в Щатите, както и Chevrolet Nova и живелият кратко Geo Prism. По-късно в GM се отказват от седаните, а Toyota обогатява гамата с компактни комби автомобили – незабравимо грозните Toyota Matrix и Pontiac Vibe.
Toyota Matrix
Toyota и General Motors водят оспорвана битка кой да е автомобилен производител №1 в свята, но когато японците решават да започнат да сглобяват коли в Щатите, те се обръщат към GM, тъй като търсят стабилен партньор. В резултат на това сътрудничество се появява моделът Corolla, сглобяван в Щатите, както и Chevrolet Nova и живелият кратко Geo Prism. По-късно в GM се отказват от седаните, а Toyota обогатява гамата с компактни комби автомобили – незабравимо грозните Toyota Matrix и Pontiac Vibe.

Volkswagen Routan
Понякога съвместните сътрудничества са резултат не на корпоративни връзки, а на лични контакти. Когато бившият изпълнителен шеф на DaimlerChrysler Волфганг Бернхард се озова във Volkswagen, той използва контактите си в Chrysler и успя да убеди шефовете на VW да ребрандират минивановете на американците със знака на VW и да ги продават на американците. VW и досега продава Routan, който всъщност си е Chrysler Town&Country.
Volkswagen Routan
Понякога съвместните сътрудничества са резултат не на корпоративни връзки, а на лични контакти. Когато бившият изпълнителен шеф на DaimlerChrysler Волфганг Бернхард се озова във Volkswagen, той използва контактите си в Chrysler и успя да убеди шефовете на VW да ребрандират минивановете на американците със знака на VW и да ги продават на американците. VW и досега продава Routan, който всъщност си е Chrysler Town&Country.

Chrysler TC by Maserati
Това може би е най-интересната история, която се явява и най-заплетената, в която значение имат и личните отношения между големите шефове. Всичко започва с решението на бившия шеф на Chrysler Ли Якока да купи дял в Maserati, продаден му от неговия приятел Алехандро де Томасо (създателят на Pantera).
Така се ражда Chrysler TC by Maserari, който не изглежда никак зле, но ужасно прилича на Chrysler LeBaron. И двата автомобила се задвижват от идващия от Chrysler 4-цилиндров турбо двигател, но версията на Maserati струва над 30 000 долара, което е много повече от цената на LeBaron. И се оказва, че гюрукът на италианското возило пропуска много повече вода от този на LeBaron.
Chrysler TC by Maserati
Това може би е най-интересната история, която се явява и най-заплетената, в която значение имат и личните отношения между големите шефове. Всичко започва с решението на бившия шеф на Chrysler Ли Якока да купи дял в Maserati, продаден му от неговия приятел Алехандро де Томасо (създателят на Pantera). Така се ражда Chrysler TC by Maserari, който не изглежда никак зле, но ужасно прилича на Chrysler LeBaron. И двата автомобила се задвижват от идващия от Chrysler 4-цилиндров турбо двигател, но версията на Maserati струва над 30 000 долара, което е много повече от цената на LeBaron. И се оказва, че гюрукът на италианското возило пропуска много повече вода от този на LeBaron.