Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-бързото Mini - JCW GP

Mini JCW GP е най-бързият представител на модела
JCW GP получава още аеродинамични елементи
Няма как да пропуснете означението GP
Спирачките и окачването са решения, взети директно от моторспорта
Червеното е специален акцент
Дифузьорът е напълно нов

Mini показа най-мощната версия John Cooper Works GP на популярния модел, която дебютира на фестивала Mini United на френската писта "Пол Рикар", трасе, на което са написани някои от най-славните страници от историята на Формула 1.

Четвъртото издание на световния фестивал събра под открито небе феновете на Mini, а акцентът тази година беше музиката - над 10 групи забавляваха феновете, а сред звездите Iggy and the Stooges, The Ting Tins, Gossip и т.н.

Досегашните три издания на Mini United бяха пистата "Мизано" в Италия (2005), в Амстердам (2007) и на легендарната писта "Силвърстоун" в Англия през 2009. Преди три години фестивалът събра 25 000 фенове на Mini от 40 държави, които заедно отпразнуваха 50-годишния юбилей на британската марка.

С какво обаче JCW GP е по-различен от топ версията в гамата на Mini JCW? Новият JCW GP е наследник на модела от 2006 Mini Cooper S, оборудван с кит JCW GP. И вече е факт постижението, което донесе на JCW GP званието "най-бързото Mini" - 8 минути и 23 секунди за обиколка на Северната отсечка на Нюрбургринг, известна още и като "Зеления ад". Постижение, с почти 19 секунди по-добро от това на предишната GP версия.

JCW GP ще бъде произведен в ограничена серия - едва 2000 бройки, а в автомобила са намерили място доста решения, заети директно от моторните спортове - настройката на двигателя, на шасито и аеродинамични елементи, осигуряващи по-стабилно поведение при висока скорост и в завои.

Mini JCW GP се задвижва от 4-цилиндров 1,6-литров бензинов двигател с двойноструен турбокомпресор с мощност 230 конски сили. Към това конструкторите от Mini са добавили регулируемо състезателно окачване, странични престилки, аеродинамични елементи в предната и задната брони, сериозен спойлер над задното стъкло и нов заден дифузьор, който подобрява контрола над въздушната струя, минаваща под пода на колата.

За да сме максимално близо до състезателните условия задните седалки на JCW GP липсват (както беше и при оригиналната версия GP от 2006). Предните седалки също са състезателни, а спирачната система е заета директно от прототипите за пистови състезания.

JCW GP постига отличен резултат и в още една насока - съотношението мощност към всеки литър от работния обем на двигателя. Тук постижението е над 140 конски сили на 1 литър работен обем, което поставя автомобила близо до класики като Nissan GT-R и Mitsubishi Lancer Evo X.

Въпреки че, JCW GP ще се среща рядко по пътищата, лесно ще може да го различите, когато го видите - голям въздухозаборник на предния капак, надписи GP на предния капак и праговете на вратите и доста елементи, оцветени в червено.

Все още няма яснота за това как ще бъдат разпределени квотите от ограничения тираж между желаещите страни, но първи се оплакаха от Австралия - едва 20 коли за местния пазар. Битката за квоти в Европа ще е още по-ожесточена.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
Тагове: mini, mini jcw gp
 

Най-четените