Китайските собственици на шведската автомобилна марка Volvo имат амбициозни планове за бъдещето й - годишни продажби в размер на 800 000 коли през 2020 и лансирането на 10 нови модела до 2020. Програмата изисква сериозни инвестиции, тъй като през 2011 Volvo регистрира около 400 000 продадени автомобили.
Собственик на Volvo е една от първите китайски автомобилни компании - Geely, а нейните шефове обявиха, че ще превърнат Китай във „втори дом за Volvo".
Ключова роля в развитието на шведската марка има очакваното разрешение на китайските власти за построяването на два завода за сглобяване на автомобили в Китай, които ще работят основно за вътрешния пазар.
„Ще направим сериозни инвестиции в развитието на марката и построяването на производствени мощности в Китай - заяви президентът на Geely Ли Шуфу пред ТВ Bloomberg. - Вярвам, че Volvo ще изпълни нашите прогнози за развитие - както на китайския пазар, така и в световен мащаб."
Лансирането на десет нови модела до 2020 само в Китай е друг ключов момент от бъдещото развитие на Volvo. В тази гама ще попаднат нов луксозен флагман на марката, както и още поне два по-големи модела, които ще се продават в цял свят, включително и в Щатите.
Ако китайците успеят да изпълнят плановете си точно и навреме, през 2020 моделната гама на Volvo ще наброява впечатляващите 16 автомобила. В момента Volvo продава шест модела на пазара в Китай.
В китайската компания обаче тече интересен процес - бъдещето на Volvo изглежда осигурено, за сметка на това на основния бранд досега - Geeley. Оказва се, че на пренаселения китайски пазар интересът към автомобилите на Geely постоянно намалява.
„Мога да ви кажа, че ще се трудим упорито, за да не позволим на Geely да умре", лаконично обясни Ли Шуфу и отказа допълнителен коментар по темата.
Трябва да се отбележи, че мнозина анализатори предвидиха още преди време, че Geely ще инвестира почти всичко, с което разполага във Volvo. Според тях, така китайците ще имат двойна полза - шведската марка е позната в цял свят и от друга страна - европейските й специалисти ще използват тези инвестиции за създаването на технологии, които след това ще се вграждат бързо в масовото производство на Geely и в крайна сметка ще струват много по-евтино на китайците от това да се купуват техни аналози от други компании. Може би пък точно тук се крие козът за спасението на Geely, като марката в никакъв случай няма да бъде оставена да загине.