FIAT Chrysler купува отбор във Формула 1

Планът на големия бос на FIAT Chrysler Серджо Маркионе да върне Alfa Romeo във Формула 1 като съперник на Ferrari спечели одобрението на медиите, феновете и специалистите, когато италианецът го „подхвърли" в края на миналата година. Но сега стана ясно, че подготовката му е доста по-напреднала отколкото всички очакваха.

Маркионе присъства на пускането на част от акциите на Ferrari на фондовата борса в Милано и въпреки, че искаше да говори основно за бизнес развитието на спортната марка, нямаше как да отмине и въпросите за Формула 1.

Според италианските медии FIAT Chrysler планира да купи втория отбор на Red Bull във Формула 1 - Toro Rosso, който е изграден на базата на някогашния италиански тим Minardi и е базиран във Фаенца. За продажбата на Toro Rosso се говори активно от средата на миналата година, когато стана ясно, че Red Bull няма изход от кризата с моторите на Renault, а Дитрих Матешиц на няколко пъти заяви, че може да се изтегли от Формула 1.

В крайна сметка Red Bull остава и догодина ще ползва двигатели на Renault, но брандирани като TAG Heuer, а съдбата на Toro Rosso все още е неясна, въпреки че тимът се договори да получава мотори на Ferrari версия 2015 година.

Основното предимство на Toro Rosso освен доброто представяне през миналия сезон и талантливите млади пилоти Макс Верстапен и Карлос Сайнц е, че за разлика от другите отбори в средата на колоната, тимът от Фаенца няма никакви дългове. Така Матешиц ще може да получи за него реалната му цена.

В Италия предполагат, че след покупката на Toro Rosso във FIAT Chrysler ще го прекръстят на Alfa Romeo и за основен спонсор ще бъде привлечена петролната компания Shell, която от години работи с италианците. Сега основен спонсор на тима е испанската петролна компания Cepsa, за която дори се спекулираше, че може да стане акционер в отбора. Най-вероятно сделката за покупката на Toro Rosso ще бъде осъществена в края на 2016 или началото на 2017 година.

Завръщането на Alfa Romeo във Формула 1 е напълно възможно - обясни Маркионе. - Трябва обаче да решим как е най-добре да стане това. Без съюз с някой от вече съществуващите отбори във Формула 1 това ще е много трудно.

„Сега ще съсредоточим усилията си върху лансирането на новия модел на Alfa Romeo - Giulia, но завръщането на марката във Формула 1 ще е оптималният вариант."

Маркионе даде пример и присъствието на BMW във Формула 1 като обясни, че изтеглянето на германците е било грешка, поне според него. Шефът на FIAT Chrysler отново заяви, че иска да „покани" всички автомобилни компании да участват във Формула 1, за да стане шампионатът по-интересен.

Новините

Най-четените